Европските производители на автомобилски компоненти беа принудени да отпуштат околу 30.000 вработени во 2024 година, двојно повеќе во споредба со 2023 година.
Продажбата на автомобили не успева да се забрза и сè уште е под нивото пред пандемијата.
Според анализата на Европската асоцијација на добавувачи на автомобили (CLEPA), преземена од Фајненшл тајмс, во 2024 година биле укинати над 30 илјади работни места во индустријата за автоделови, во споредба со околу 15 илјади во 2023 година. Во периодот помеѓу 2020 и 2024 година имало над 58 илјади нето загуби на работни места низ индустријата во цела Европа.
Генерално, европската автомобилска индустрија доживеа тешка година во 2024 година, обележана со пад на продажбата, значително преструктуирање и предизвици во транзицијата кон електрични возила. Производителите како Мишелин и Бош најавија илјадници отпуштања поради падот на продажбата на нови возила во Европа, а некои добавувачи беа принудени на несолвентност, па дури и трајно затворени.
Од 2020 година, се направени повеќе отпуштања во автомобилската индустрија со конвенционален погон отколку вработувања за транзиција кон електрични автомобили.
Добавувачите на автомобилски делови вработуваат вкупно 1,7 милиони луѓе во ЕУ, според CLEPA. Сепак, тие се соочија со пад на побарувачката поради пандемијата „Ковид-19“, војната во Украина и инфлацијата, што влијаеше на конкурентноста на европската индустрија во последниве години, во корист на Кина и САД.
Forvia, производител на контролни табли, панели на врати и издувни системи, најави дека до 2028 година ќе отпушти 10 илјади луѓе од своите повеќе од 75.000 вработени.
„Нашата проценка е дека малиот раст што може да го имаме на европскиот пазар ќе биде преземен со зголемувањето на увозот, особено на кинескиот“, изјави француски специјалист за автомобилизам, кој исто така спомена дека постојат стравувања дека кинеските марки би можеле да склопуваат возила во Европа користејќи увезени делови од Кина и други земји.
Од 2025 година, Европската комисија ќе ги заостри правилата за емисиите на јаглерод за производителите на автомобили, додека Брисел планира да ја запре продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување во Европа до 2035 година.
Во овој контекст, Лоран Фавр, извршен директор на францускиот снабдувач OPMobility, очекува пад на бизнисот со резервоари за гориво на компанијата, објаснувајќи дека новите регулативи ќе претставуваат сериозен предизвик за производителите на делови за автомобили.
Германија ги намали субвенциите за електрични возила во 2023 година, но канцеларот Олаф Шолц неодамна повика на субвенција ширум Европа за да се стимулира купувањето електрични автомобили: „Потребни ни се стимулации за купување електрични автомобили – во форма на бонуси ширум Европа или директна поддршка за електрични автомобили произведени во Германија“.
Додека аналитичарите очекуваат зголемување на продажбата на електрични возила, добавувачите се подготвуваат за одржлив период на низок раст.