Европската народна партија (ЕПП) смета дека ЕУ треба да го прекине спроведувањето на прекуграничниот данок на јаглерод – CBAM и регулативите за инвестиции и одржливост на корпоративниот сектор најмалку две години и истите да ги преиспита, Balkan Energy News.

Најсилната група во Европскиот парламент подготвува предлози за промена на трендот на деиндустријализација и „мрачните изгледи за европската економија“.

Документот за зајакнување на конкурентноста беше објавен пред инаугурацијата на американскиот претседател Доналд Трамп, кој веднаш ја стопираше климатска политика на од неговиот претходник.

Законодавството за одржливост за корпоративниот сектор, како што е Директивата за известување за корпоративна одржливост (CSRD) и Директивата за одржливост на корпоративниот сектор (CSDDD), се покажува како прекумерна и оптоварена, со прелевачки ефекти врз европските мали, средни и големини претпријатија]. Имплементацијата на CSRD и CSDDD, како и поврзаните законодавни акти, вклучувајќи ја регулативата за таксономијата и Механизмот за прекугранично прилагодување на јаглеродот (CBAM), треба да бидат суспендирани најмалку две години, објави ЕПП по состанокот на нејзините лидери во Берлин.

Според лидерите на ЕПП, овие закони треба да се ограничат само на големите компании со повеќе од 1.000 вработени, а истовремено да се „елиминира“ индиректниот ефект врз малите и средните компании. Тие, исто така, сакаат да ги намалат обврските за известување за големите компании за најмалку 50%.

Сложеноста на CBAM мора критички да се анализира

Предлогот за унифицирана регулатива треба да биде објавен пред крајот на февруари. Европската народна партија се залага за ограничување на опсегот на гореспоменатите закони на компаниите со повеќе од илјада вработени, елиминирање на директните ефекти врз малите и средни претпријатија и бирократското двојно известување и најмалку преполовување на обврските за известување на големите компании.

Таа додаде дека ЕУ мора критички да ги разгледа ефектите на CBAM, системот за царинење на емисиите на CO2 од увозот, врз документите и конкурентноста на различни сектори.

Воведувањето на наплата во рамките на овој механизам, кој се уште е во преодна фаза, ќе започне во јануари следната година. Царините постепено се зголемуваат до целосните износи, кои стапуваат на сила на почетокот на 2034 година. За тоа време, ЕУ треба постепено да го намалува бројот на дозволи за емисии на стакленички гасови (EUA) што ги доделува бесплатно на домашната енергетско интензивна индустрија во рамките на системот за тргување со емисии на ЕУ (EU ETS).

Компаниите цел на CBAM се борат да ги исполнат законските обврски

CBAM е дизајниран да биде данок на емисиите на CO2 за пратките на цемент, железо и челик, алуминиум, ѓубрива, водород и електрична енергија од странство.
Администрацијата во Брисел го воведе за да ја заштити својата економија од увоз од трети земји каде што емисиите на стакленички гасови се наплаќаат помалку или воопшто не се наплаќаат.

Механизмот ќе ги опфати и индиректните емисии поврзани со потрошувачката на електрична енергија во областа на цемент, ѓубрива и електрична енергија. ЕУ има намера да го прошири и на преработувачката индустрија – произведени производи.

Кој би имал корист од одложувањето?

Земјите од Западен Балкан и остатокот од Енергетската заедница би имале корист од двегодишното одложување. Тие се далеку зад воведувањето на цените на емисиите на домашниот пазар и исполнувањето на условите за ослободување во електроенергетскиот сектор. Но, и увозниците од ЕУ и нивните странски добавувачи на покриените суровини и производи имаат потешкотии во исполнувањето на законските обврски – особено во областа на известувањето.

Критичарите велат дека CBAM ќе предизвика зголемување на влезните трошоци за компаниите на страната на куповната страна на равенката.

ЕПП ја обвинува бирократијата за намалувањето на продуктивноста на ЕУ зад САД и Кина. Јазот меѓу САД и ЕУ во бруто домашниот производ се зголеми од 2022 година од 17 отсто на 30 отсто во 2023 година, потсетува партијата.

Ова се смета за победа за про-нуклеарните земји во нивната тековна бриселска борба со про-обновливите земји. ЕПП барем имплицитно застанува на страната на Франција и нејзините сојузници, кои се против целта за обновливи извори на енергија од 2040 година.