Кинеските власти и производителите на автомобили ги следат најавите за затворање на германските автомобилски фабрики и се особено заинтересирани за фабриките на Фолксваген, објавува Ројтерс, повикувајќи се на лица запознаени со размислувањата на кинеската влада.
Купувањето фабрика ќе и овозможи на Кина да изгради влијание во ценетата автомобилска индустрија во Германија, дом на некои од најстарите и најпрестижните автомобилски марки, пишува Ројтерс.
Кинеските компании инвестираа во низа индустрии во Германија, најголемата европска економија, од телекомуникациите до роботиката, но допрва треба да воспостават традиционално производство на автомобили таму, и покрај тоа што Mercedes-Benz веќе има два големи кинески акционери.
Секој таков потег би можел да ја одбележи политички најчувствителната инвестиција на Кина досега. VW одамна е симбол на индустриската моќ на Германија, сега загрозена од глобалното економско забавување што ја погодува побарувачката и преминот кон зелени технологии.
Производството на автомобили во Германија за продажба во Европа ќе им овозможи на кинеските производители на електрични возила да избегнат плаќање царини на ЕУ за електричните автомобили увезени од Кина, но може да претставува дополнителна закана за конкурентноста на европските производители.

Иако понудите би можеле да доаѓаат од приватни фирми, државни фирми или заеднички вложувања со странски компании, кинеските власти го задржуваат правото да одобрат одредени инвестиции во странство и најверојатно ќе бидат вклучени во секоја понуда уште од почетокот.
Инвестициските одлуки ќе зависат од ставот на новата германска влада кон Кина по изборите во февруари, пишува Ројтерс.
Економиите на двете земји станаа длабоко испреплетени за време на 16-те години на власт на Ангела Меркел, поттикнати од инвестициите и извозот од германските производители на автомобили во Кина.
Но, односите се заладија бидејќи сегашната коалиција се залага за намалување на зависноста од Кина. Министерката за надворешни работи Аналена Баербок го опиша претседателот Си Џинпинг како „диктатор“, а Кина како ривал.
Извор од германското Министерство за надворешни работи рече дека Кина еволуирала за да стане системски ривал.

Фолксваген истражува алтернативни намени за неговите фабрики во Дрезден и Оснабрик во обид да ги намали трошоците за да ги запре своите операции во Германија. Најголемиот европски производител на автомобили, кој поседува брендови како Порше, Ауди и Шкода, забележа пад на продажбата поради зголемената конкуренција од кинеските компании.
Директорите на VW сакаа да затворат неколку фабрики, но се соочија со отпор од синдикатите. Во договорот склучен пред Божиќ, тие се согласија да го прекинат производството во Дрезден, фабрика со 340 работници што го произведува електричниот ID.3, од 2025 година и Оснабрик, каде што 2.300 вработени го произведуваат T-Roc Cabrio, од 2027 година.

VW би бил отворен за продажба на фабриката во Оснабрик на кинески купувач, изјави за Reuters лице запознаено со размислувањата на компанијата.
Ние сме посветени на изнаоѓање континуирана употреба на фабриката. Целта мора да биде остварливо решение што ќе ги земе предвид интересите на компанијата и вработените“, рече портпаролот, одбивајќи да коментира конкретно за шпекулациите за понуда.

Кинеските компании се загрижени за тоа како би биле примени од германските синдикати, кои имаат половина од местата во советодавните одбори на германските компании и бараат далекосежни гаранции за фабриката и работните места, рече лицето запознаено со размислувањето на Кина.

Стефан Солдански, претставник на синдикатот од Оснабрик, рече дека работниците во фабриката нема да имаат ништо против да произведуваат за еден од партнерите на заедничко вложување на Фолксваген со седиште во Кина.
Можев да замислам дека ќе произведеме нешто за кинеско заедничко вложување… но под логото на VW и според стандардите на VW. Тоа е клучниот услов“, рече тој.

Кина сака да ги отвори вратите

Портпаролот на кинеското Министерство за надворешни работи рече дека на компаниите кои сакаат да инвестираат во Германија треба да им се дозволи да го сторат тоа.
Кина воведе серија мерки за отворање за да создаде нови деловни можности за странските компании… Се надеваме дека германската страна, исто така, ќе одржи отворен ум, (и) ќе обезбеди фер, праведна и недискриминаторска деловна средина кинеските фирми да инвестираат“, рече портпаролот во изјава за Ројтерс.

Продажбата на фабрики може да биде поевтина за VW отколку целосно затворање на фабриките, рече банкар запознаен со производителот на автомобили, додавајќи дека тие би можеле да достигнат по 100 милиони евра – 300 милиони евра .

Кинеските производители размислуваат и за други локации

Многу кинески производители на автомобили бараат локации за фабрики во Европа, вториот по големина пазар на електрични возила во светот, за да ги заобиколат царините наметнати од Европската комисија минатата година за да се спротивстават на нефер субвенциите во Кина.

Повеќето досега избраа да градат нови фабрики во поевтини земји со послаби синдикати, на пример BYD во Унгарија и Турција, Leapmotor планира производство со Stellantis во Полска, а Chery Auto ќе започне со производство на електрично возила оваа година во фабрика во поранешна сопственост на Nissan во Шпанија.