Италијанскиот органски пазар (вклучувајќи малопродажба, угостителство и извоз) вредеше 10,4 милијарди евра во 2024 година – зголемување од 6% во однос на претходната година, според извештајот на Focus Bio Bank за 2025 година.
Додека вкупната продажба на храна во малопродажба порасна за само 0,7% во вредност (и се намали за 0,4% во обем), продажбата на органска храна во малопродажба забележа силен раст од 6%.
Продажбата во органските продавници достигна 1 милијарда евра (+9%), додека продажбата на органска храна во големите супермаркети и слични продавници се зголеми на 3,3 милијарди евра (+5%).
Брендовите со приватни етикети го зголемија пазарниот удел на малопродажбата во органската продажба од 48% на 64% во текот на изминатата деценија, додека оној на органските продавници се намали од 31% на 20%, што ги отсликува трендовите во Франција и Германија.
За да се оптимизира профитабилноста, бројот на брендирани органски прехранбени производи во анкетираните синџири се намали за 8%, на годишно ниво, на 5.600 – прв пад за 15 години.
Дваесет и три (23) трговци на мало нудеа органски производи, со просек од 244 органски производи по трговец на мало.
Coop, Dm и Conad се водечките синџири во однос на понудата на органски производи.
Овошјето и зеленчукот сочинуваат 26% од сите органски производи со приватна етикета.
Удел на приватна етикета
Органските производи со приватна етикета сочинуваат 30% од проценетите 19.000 органски производи.
Околу 80% од продажбата на храна се одвива во малопродажба на големи размери.
Производите со приватна етикета сочинуваат 32% од малопродажбата на големи размери, а органските производи претставуваат 47% од продажбата на приватна етикета.
Канал на органски продавници
Бројот на наменски органски продавници се намали на 989 во 2024 година, што е намалување за 3,2% од 2023 година и 31% од 2017 година.
Продажбата остана стабилна или малку зголемена кога се прилагоди на инфлацијата.
Околу 40% од органските продавници се поврзани со специјализирани синџири, а NaturaSì е доминантен национален онлајн синџир.
Органските синџири исто така нудат свои брендирани производи, за да изградат лојалност на клиентите.
Извештајот на Focus Bio Bank 2025 анкетираше 23 големи малопродажни синџири и 33 приватни етикети на органска храна, опфаќајќи ги гореспоменатите 5.600 наведени артикли.
Италија е 6-ти најголем извозен пазар за македонската прехранбена индустрија. Во 2024 година во Италија биле извезени прехранбени производи вредни близу 26 милиони евра.
Извор: ESM Magazine
ПОВРЗАНИ НАПИСИ:
Европскиот пазар на органска храна ќе вреди 100 милијарди евра во 2027 година
Продажбата на органска храна во Германија достигна 16,85 милијарди долари во 2020 година
