Фото: EPA-EFE

Продажбата на електрични возила (ЕВ) во ЕУ цвета. Порасна за 28% на годишно ниво во 2022 година, што претставува 12% од сите регистрации на нови возила.
Искористувајќи ја својата силна индустриска база, Кина инвестираше многу во технологиите за електрични и обновливи извори на енергија во изминатата деценија, стекнувајќи конкурентни предности во речиси сите аспекти на синџирот на вредност на ЕВ, анализира Economist Intelligence Unit (EIU).

Во 2022 година, кинеските електрични возила сочинуваа само 5,8% од продажбата на електрични возила во ЕУ, но тоа значително ќе се зголеми во следната деценија.

Релативно високата трговска отвореност на ЕУ го направи блокот ранлив на растечкиот трговски дефицит на ЕВ. Кинеските возила се соочуваат со увозна давачка од 10% во ЕУ, во споредба со 27,5% во САД – покрај различните трговски бариери наметнати со Законот за намалување на инфлацијата (IRA).
Зголемените трошоци за работна сила и потешкиот пристап клучните суровини значи дека европските производители на автомобили сè помалку ќе можат да се натпреваруваат со кинеските марки на основа на трошоците.

Покрај тоа, Кина продолжува да го намалува европскиот капацитет за производство на литиумски батерии (148 мегафабрики се планирани во споредба со 21 во Европа до 2030 година); Европа, исто така, се соочува со сериозен недостиг на литиум до крајот на деценијата (Кина во моментов сочинува околу 60% од светската понуда на преработен литиум).

Ако продолжат сегашните трендови, производителите од централна и источна Европа ќе бидат најтешко погодени поради нивната голема интеграција во синџирите на снабдување на западноевропските марки на автомобили. Како резултат на тоа, очекуваме ЕУ да ги подигне директните и индиректните трговски бариери за да спречи презаситеност од кинескиот увоз на електрични возила во наредните години.

Работните нацрти на одговорот на ЕУ на американскиот закон ИРА, вклучен во индустрискиот план за Зелениот договор, веќе се оддалечија од приоритизирање на квотите за домашно производство на повеќе еколошки и погодни ограничувања погодни за Светската трговска организација, кои, всушност, би го ограничиле увозот на електрични возила и EV батерии од Кина.
Кина најверојатно нема да формира фабрики за електрични возила во ЕУ за да ги заобиколи трговските ограничувања поради новите регулативи за проверка на инвестициите и зголемените трошоци за производство.
Целата анализа можете да ја прочитате на следниот линк.