„Кинеска бура“ се наѕира над растечкиот европски сектор за електрични возила (ЕВ), изјави претседателот на Рено, Жан-Доминик Сенар во интервју за Ројтерс, додека Кина ја покажува доминацијата со клучните суровини за производство на батерии за автомобили со нулта емисија на штетни гасови.
Неодамнешната одлука на Кина да го ограничи извозот на два метали – галиум и германиум – кои се користат во полупроводници и електричните возила треба да подигне црвените знамиња за европските лидери бидејќи ја покажува преголемата зависност на континентот од Кина и потребата да се изгради скап синџир на снабдување, изјави Сенард.
„Кога зборувам за кинеско невреме, зборувам за силниот притисок денес поврзан со увозот на кинески (електрични) возила во Европа“, рече Сенард.
„Ние сме способни да правиме електрични возила, но се бориме да ја обезбедиме безбедноста на нашите набавки“, рече тој, додавајќи дека кинеската индустрија за електрични возила и синџирот на снабдување со суровини се резултат на долгогодишни инвестиции кои би чинеле милијарди евра за да се реплицираат.
Извозните ограничувања на Кина ја ескалираа технолошката војна со САД, потенцијално предизвикувајќи поголемо нарушување на глобалните синџири на снабдување. Европа се најде во средината на кавгата, принудувајќи ја да бара алтернативи во најлошото сценарио.
„Доколку има вистинска геополитичка криза, штетата на фабриките за батерии кои се снабдуваат исклучиво од производи кои доаѓаат однадвор ќе биде значителна“, предупреди Сенард. „Тоа е прашањето“.
Развојот на алтернативни горива – како што се синтетичките е-горива и водородот – би бил клучен во случај на ненадеен недостиг на батерии поради недостаток на суровини, рече Сенард.
„Како што би направил секој внимателен производител… бараме алтернативи за да избегнеме парализирање на земјата ако, на пример, ни снема батерии“.
Речиси половина од македонскиот извоз е зависен од германската и европската автомобилска индустрија.