Пекинг сака ЕУ да ги повлече плановите за воведување царини за увоз на кинески електрични возила до 4 јули, објави кинескиот државен државен „Global Times“, откако двете страни се согласија да преговараат за можен компромис.
Привремените давачки на Европската унија до 38,1% за увезените електрични возила од кинеско производство треба да започнат до 4 јули, додека блокот ги истражува прекумерните и нефер субвенции.
Европската комисија соопшти дека ќе биде домаќин на техничките разговори со кинески претставници во Брисел што треба да се одржат оваа недела.
Германскиот канцелар Олаф Шолц рече дека треба да има „сериозно движење и напредок“ и од Кина.
Кина постојано ја повикува ЕУ да ги откаже своите царини, изразувајќи подготвеност да преговара. Пекинг не сака да биде вовлечен во уште една царинска војна, која сè уште е загрозена од американските царини за нејзините стоки, но вели дека ќе ги преземе сите чекори за да ги заштити кинеските фирми доколку тоа се случи.

Германските автопроизводители најпогодени од европските царини за увоз од Кина

Одмаздничките тарифи од страна на Кина на предложените дополнителни давачки од ЕУ до 38,1% за електричните возила од кинеско производство може да предизвикаат проблеми за европските производители на автомобили.
Директорите на индустријата предупредија на за воведувањето на увозните царини, плашејќи се од контра царини или други мерки кои би можеле да влијаат на конкурентноста на нивните автомобили во Кина во време кога тие веќе се борат да останат во чекор со растечкиот број домашни конкуренти на пазарот за електрични возила.
Германските производители на автомобили се најмногу изложени на потенцијалните контра царини бидејќи податоците покажуваат дека речиси една третина од нивната продажба во 2023 година е произведена од нивните фабрики во Кина.
И додека повеќето возила што се продаваат во Кина се произведуваат локално, многу врвни модели сè уште се увезуваат од Германија.

Помалку од 5% од 4,8 милиони возила испорачани од Volkswagen, Porsche, BMW и Mercedes-Benz за клиентите во Кина беа извезени во 2023 година, покажуваат податоците од автомобилската асоцијација VDA.

Извештаите покажуваат дека контрацарините на Кина ќе се применуваат за автомобили со мотор од 2,5 литри или поголеми. Автомобилите увезени во Кина со таа големина сочинуваат околу 1% од продажбата на VW, 2% за BMW, 4% за Mercedes и 17% од продажбите на Porsche.

Сепак, имајќи предвид дека извезените автомобили имаат тенденција да бидат модели од повисоко ниво со значителни профитни маржи, се проценува дека негативното влијание врз оперативниот профит на германските производители на автомобили (EBIT) ќе биде значајно помеѓу 4-10%.

Автомобилите на Porsche се произведуваат во огромно мнозинство во Германија, и покрај 25% од продажбата во Кина.
Сепак, луксузниот бренд на Порше може да му овозможи да ги зголеми цените повеќе од производителите на автомобили на масовниот пазар во случај на воведување контрацарини , велат аналитичарите на HSBC.

Volkswagen има најмала изложеност на контра царини, со само 2,5% од продадените автомобили во Кина произведени во Германија, покажува неговото целогодишно соопштение.
Сепак, со оглед на нејзините амбиции да го заштити, па дури и да го зголеми својот удел на пазарот од 14,5% до 15% и покрај силната конкуренција од локалните производители на автомобили, компанијата ќе страда многу под бојкотите или другите контрамерки за казнување на германските компании во Кина.
Групацијата Фолксваген во Кина, вклучувајќи го Порше и нејзините кинески заеднички вложувања, продале повеќе од 3,2 милиони автомобили во 2023 година, од кои 3,06 милиони се локално произведени.
Кина е најголемиот пазар на Mercedes-Benz за продажба на нови автомобили, со околу 36% од продадените единици, нешто повеќе од 737.000 во 2023 година.
Нешто повеќе од 80% од автомобилите продадени во Кина во 2023 година биле произведени локално, а останатите биле увезени. Нејзините седани GLE SUV и S Class се меѓу првите три најпопуларни увезени автомобили во Кина заедно со Porsche Cayenne, според податоците следени од China Merchants Bank International.
Mercedes-Benz увезува врвни модели како S-Class, GLC, G-Class и Maybach од Европа и САД во Кина, каде претпочита да произведува помали автомобили како A-класа, E-класа и C-класа.

БМВ генерира речиси една третина од продажбата на возила во Кина, вкупно нешто над 826.000, од ​​кои околу 13% доаѓаат од увезени автомобили, покажува неговиот годишен извештај.
Увезените модели од Германија ги вклучуваат i4, серијата 7 и серијата 5. „Neue Klasse“, долгоочекуваната серија на нови модели на производителот на автомобили, ќе се произведува локално од 2026 година.
Автомобилите на BMW произведени во Кина се произведуваат од заеднички вложувања, вклучително и кинеската Brilliance Automotive, во кој има 75% од акциите, и втор JV со Great Wall Motor Co.
И двете произведуваат возила за извоз во Европа, iX3 и електричен Mini, кои ќе подлежат на царините на Европската комисија.