Во најновиот извештај насловен „Зимата доаѓа“, S&P Global Mobility забележува дека синџирот на снабдување на автомобилската индустрија, веќе погоден од пандемијата Ковид 19 и руската инвазија на Украина, сега исто така се соочува со зголемени трошоци за енергија, па дури и со можност за прекин на електричната енергија.
Бидејќи цените на енергијата во Европа вртоглаво растат, суровата зима може толку силно да ги погоди некои автомобилски сектори што повеќе нема да можат да ги одржуваат своите производствени линии.
S&P Global Mobility предвидува значителни нарушувања на синџирот на снабдување од ноември 2022 година до пролетта 2023 година.
Трошоците за енергија по возило се зголемија од 50 евра на над 700 евра
Пред енергетската криза, трошоците за гас и електрична енергија беа релативно незначителна компонента на трошоците, кои обично изнесуваа помалку од 50 евра по возило. Сега овие трошоци се зголемија од 687 на 773 евра по возило. Ова ги еродира маржите на пазарот бидејќи зголемувањето на трошоците ќе биде тешко да се пренесе на клиентите кои веќе се соочуваат со инфлација на храна и енергија.
Низ ЕУ, земјите или регионите би можеле да усвојат итни политики за борба против енергетската криза поради енергетските ограничувања. Сепак, притисокот врз синџирот на снабдување на автомобилите ќе биде интензивен. Ограничувањата на производството на делови од добавувачите може да влијаат на опсегот на OEM. Постои ризик ОЕМ да ги запрат испораките на завршени возила поради недостиг на поединечни компоненти.
Како резултат на тоа, потенцијалните загуби во производството од европските фабрики за финално склопување би можеле да достигнат повеќе од 1 милион единици на квартал, почнувајќи од четвртиот квартал на 2022 година до целата 2023 година. S&P Global Mobility предвидува дека помеѓу овој квартал и крајот на 2023 година, кварталното производство во европските фабрики за склопување автомобили ќе падне од 4,5 милиони единици на само 2,75 до 3 милиони единици.
S&P Global Mobility предвидува значително нарушување на синџирот на снабдување од ноември до пролет. Исто така се предвидува нарушување на традиционалниот модел на снабдување just-in-time, поради тоа што некои добавувачи спроведуваат распоред на работење со рационализација на потрошувачката на енергија.
Како резултат на тоа, сите производители на автомобили ќе бидат погодени, бидејќи европските добавувачи извезуваат делови низ целиот свет.
„Ако погледнете низ синџирот на снабдување – особено онаму каде што има каква било метална структура која се формира преку пресување, заварување или истиснување – вклучена е огромна количина на енергија“, рече Едвин Поуп, главен аналитичар, материјали и лесна тежина во S&P Global Mobility. „Вкупната употреба на енергија во овие компании може да биде до еден и пол пати повеќе од она што го гледаме во склопувањето на возилата денес. Слушаме дека дел од овој производствен капацитет станува толку неекономичен што компаниите едноставно затвораат до продавница“.
Кризата различно ќе влијае на одделни земји
Како ќе влијае автомобилската индустрија на една земја зависи од неколку фактори, вклучувајќи ја големината на дефицитот на земјата, долгот кон БДП, нивото на енергетска самодоволност и складирањето гас.
Автомобилската сила Германија досега се потпираше на рускиот гас и постепено укинувајчи ја нуклеарната енергија, но земјата има повеќе буџетски простор за надминување на енергетската криза отколку некои други европски земји, вклучително и Италија.
Италија е една од поранливите економии и оваа слабост ќе се влоши со релативната неповолност на трошоците со која се соочува нејзината производствена база.
Економските перформанси на земјите, исто така, ќе бидат под влијание на политичките одговори на одделни земји при решавањето на енергетските нерамнотежи. Ваквите политики ќе одредат како енергетскиот микс на една земја влијае на компаративната предност на локациите за производство на возила во Европа.
Многу ќе зависи од тоа како ќе се одвива руско-украинскиот конфликт. Меѓутоа, подолготрајната трансформација на енергетската слика може да предизвика структурни последици за индустријата. Ова би значело дека производството би се преселило на локации каде што оптоварувањето на трошоците за енергија е најниско.
Пониски се и прогнозите за продажба на автомобили
Аналитичарите на Fitch Solutions прогнозираат дека побарувачката за нови возила во Европа ќе се намали до крајот на 2022 година, бидејќи повисоките трошоци за енергија ја ослабуваат куповната моќ на потрошувачите.
Според прогнозите, вкупната продажба на возила во Европа ќе падне за -10,8% на годишно ниво во 2022 година. Продажбата на патнички возила се очекува да се намали за -10,6% оваа година, а продажбата на комерцијални возила за -11,9%.
Продажбата на електрични возила во Европа се очекува да се зголеми за 21,7% на годишно ниво, до 2,77 милиони единици оваа година. За споредба, растот на продажбата на електрични возила во Европа достигна 66,2% во 2021 година.
Извор: S&P Global Mobility