Советот на Европската унија усвои ревидирана регулатива за стандардите за емисија на CO2 за тешките возила. Новата регулатива предвидува построг распоред за намалување, со цел намалување на емисиите од 90% од новите камиони, автобуси и автобуси до 2040 година во споредба со нивоата од 2019 година.
Новите правила, формално усвоени од Советот на Европската унија на 13 мај 2024 година, поставуваат построги цели за намалување на емисиите за камиони, автобуси и автобуси. Овие цели се дизајнирани да го поттикнат развојот и усвојувањето на технологии со нулта емисија во секторот за тешки возила, кој во моментов е одговорен за повеќе од една четвртина од емисиите на стакленички гасови од патниот транспорт во ЕУ.
Претходно, само тешките камиони над 16 тони беа предмет на целите за намалување на CO2. Ревидираната регулатива сега опфаќа поширок опсег на возила, вклучувајќи помали камиони, урбани автобуси, автобуси и приколки.
Постоечката цел за намалување од 15% за 2025 година останува непроменета. Сепак, значителни зголемувања се задолжителни за идните години:
-45% намалување на емисиите од 2030 година (наспроти претходно предложените 30%).
-65% намалување на емисиите од 2035 година.
-90% намалување на емисиите од 2040 година.
За понатамошно декарбонизирање на градскиот транспорт, регулативата воведува особено амбициозна цел за градските автобуси. До 2030 година, 90% од сите нови урбани автобуси мора да бидат со нулта емисија, со целосно укинување на конвенционалните модели до 2035 година.
ЕУ ја признава потребата да се балансира намалувањето на емисиите со конкурентноста на индустријата. Регулативата има за цел да ги стимулира иновациите во чистите технологии, истовремено обезбедувајќи непречена транзиција за производителите.
Регулативата ќе биде официјално објавена во правниот весник на ЕУ и ќе стапи на сила 20 дена подоцна.
Европската комисија ќе ја прегледа ефективноста на новите мерки во 2027 година. Овој преглед може да вклучи развој на стандардизиран метод за проценка на емисиите на CO2 во целиот животен циклус на тешките возила.
Построгите стандарди за емисии се дел од поширокиот законодавен пакет на ЕУ „Fit for 55“, кој има за цел да постигне нето намалување на емисиите на стакленички гасови за најмалку 55% до 2030 година во споредба со нивоата од 1990 година.
Крајната цел е ЕУ да стане климатски неутрална до 2050 година.
Меѓународната унија за патен транспорт (ИРУ) ги нарече построгите стандарди за емисии за тешките возила „премногу амбициозни“ и „идеалистички“ и предупреди дека тоа би можело да ја ограничи способноста на малите и средните фирми да се натпреваруваат со поголемите фирми.