Продажбата на прехранбени производи фокусирани на здравјето, вклучително и опции без алергени, богати со хранливи материи, продолжува да расте во Италија, покажува новата студија на GS1 Италија.
Извештајот на Osservatorio Immagino, кој анализираше повеќе од 140.000 прехранбени производи, ги истакна производите „free from“ како најголема категорија на пазарот за здрава храна, со над 14.100 производи на полиците на супермаркетите.
Во 2023 година, продажбата на овие производи во Италија надмина 8,1 милијарди евра, што е зголемување од 9,7% во однос на претходната година.
Производи со малку маснотии
Производите со малку маснотии, вклучувајќи грчки јогурт, традиционални бисквити, мисирка и млеко, забележаа силен раст (+0,4% во волумен и +11,5% во вредност).
Слично на тоа, производите означени како „без хидрогенизирани масти“, како што се бисквитите, колачите, колачите и маргаринот, забележаа раст од 1,7% во волумен и 15,2% во вредност.
Производи со помалку шеќер
Потрошувачите, исто така, се повеќе бараат производи со намалена содржина на шеќер. Намазите, конзервираното овошје, традиционалните бисквити и овошните пијалоци забележаа раст на продажбата (+1,9% во волумен и +18,3% во вредност до 1,4 милијарди евра).
Од друга страна, производите „без додадени шеќери“ пораснаа за 5,4% во обем и за 18,5% во вредност до 791 милион евра.
Диетална нетолеранција
Додека производите за специфични нетолеранции или алергии се соочија со предизвици поради инфлацијата (до 6,2% во вредност до 4,7 милијарди евра, но намалени за 3,9% во обем), тие сè уште имаат значително присуство на пазарот на мало.
Производите без глутен, особено, доживеаја пад во обемот (-4,4%), но ја задржаа силната продажба во вредност (+5,2% до 3,2 милијарди евра).
Производите без лактоза покажаа еластичност, особено функционалните јогурти (-1,3% во волумен, +8,9% во волумен до 1,9 милијарди евра).
На друго место, „збогатените“ производи, збогатени со специфични хранливи материи, исто така стануваат сè попопуларни меѓу потрошувачите кои сакаат да ја подобрат својата исхрана, со продажба која надминува 5 милијарди евра (+10%).
Производите означени со млечна ферментација и протеини, исто така, се покажаа особено добро. Тие оствари промет од (1,88 милијарди евра) и постигна најголем годишен раст (12,8%) .
Повеќе информирани потрошувачи
Според Марко Куппини, директор за истражување и комуникација во GS1 Италија, потрошувачите се повеќе информирани за исхраната и активно бараат производи со специфични здравствени придобивки, додека производителите инкорпорираат повеќе здравствени тврдења и ги менуваат формулациите на нивните производи за да ги задоволат барањата на потрошувачите.
Извор: ESM magazine