Модните брендови како Бенетон, Хуго Бос, GAP и многу други заради пореметувањата кои ги предизвика пандемијата на ковид 19 се повеќе се оддалечуваат од глобалните синџири на снабдување и ефтините производствени центри во Азија и го селат производството во земјите од Медитеранот и Југоисточна Европа.
Италијанскиот Бенетон веќе го проширува производството во Хрватска, Србија, Турција, Тунис и Египет и планира да го преполови кпроизводството во Азија до крајот на 2022 година, изјавува извршниот директор на Бенетонн, Масимо Ренон за Ројтерс.
Неговите планови даваат увид во пресметката која стои зад трендот во голем дел од индустријата откако преоптоварените синџири на снабдување ги зголемија трошоците и го зголемија времето на испорака, поткопувајќи го деловниот модел од претходните 30 години.
„Стратешка одлука е да се има поголема контрола врз производствениот процес, но и врз трошоците за транспорт“, објаснува шефот на италијанската модна куќа, додавајќи дека групата веќе преместила повеќе од 10 % од производството од земји како Бангладеш, Виетнам , Кина и Индија.
„Денес, контејнер за испорака кој порано чинеше 1.200-1.500 долари може да чини од 10.000 до 15.000 долари, а датумот на испорака е неизвесен“, објаснува раководителот на Бенетон.
Недостаток на бродови
Десеткратното зголемување на трошоците за превоз се резултат на недостаток на достапни бродови, кои во голема мера застанаа при пандемија и зголемената побарувачка, вели Ренон, чија компанија остварува најголем дел од продажбата во Европа, но производството го има префрлено во земји со пониска плата од раните 2000 -ти.
Овие пречки во превозот ги принудија неколку компании во индустријата за облека да ги приближат производствените операции до своите пазари, на пример, додека некои велат дека ќе се потпрат повеќе на далеку поскапиот воздушен транспорт за да избегнат да останат без залихи за време на празничната сезона.
Иако трошоците за производство во Виетнам и Бангладеш се уште се 20% пониски отколку во медитеранските земји, оваа предност се надоместува со подолго време на испорака поради прекини во снабдувањето.
„Поради недостаток на бродови, просечното време на испорака од Азија се движеше од поранешните четири до пет месеци до денешните седум до осум“, додаде тој.
За споредба, кога произведувате облека во Египет, времето за испорака до магацините и продавниците во Европа може да се скрати на два или два и пол месеци, рече Ренон.
Во случај на облека од волна, која Бенетон ја произведува во Хрватска и Србија, испораката може да потрае само четири до пет недели, додаде тој.
Затоа компанијата планира да го зголеми производството во Хрватска, Србија и Тунис, објаснува тој, додека соработува со добавувачи во Египет и Турција.
Побрза реакција
Производителите кои ќе изберат да го приближат производството до пазарите, најверојатно нема да ја сменат стратегијата во блиска иднина, со оглед на парите инвестирани во новиот модел.
Извршниот директор на Хуго Бос, Даниел Гридер, во септември рече дека очекува да произведе повеќе стоки поблиску до продажните места во иднина.
Компанијата има свој производствен погон во Турција, произведува делови за чевли во Италија и костуми по мерка во седиштето во Мецинген, Германија.
„Значително ќе ги прошириме овие локации, бидејќи, меѓу другото, ќе ни овозможи побрзо да реагираме на трендовите и да бидеме пофлексибилни кога ќе се појават прекини во снабдувањето“, рече Гридер за Менаџер магазин.
„Тоа е вистинска конкурентска предност“, заклучува тој.
Трошоци за работа и квалитет
Враќањето на индустријата од Азија, исто така, е под влијание на други фактори. Главната предност на регионот беше ниската цена на производството, но дури и пред пандемијата, таа почна да се еродира со зголемените трошоци за работна сила.
Во четирите години пред пандемијата, реалните плати во светот се зголемија помеѓу 1,6 и 2,2%, а нивниот раст во азиско-пацифичките и источноевропските региони го надмина растот во остатокот од Европа и Северна Америка, според Глобалниот извештај за плата 2020 година /2021 година Меѓународна работна организација.
Лидерот на Бенетон, исто така, ја издвојува промената на преференциите на клиентите, кои, според него, денес даваат предност на квалитетот пред цената.
„Се чини дека трката меѓу производителите на облека за производство по пониска цена падна во втор план. Потрошувачите се посвесни за квалитетот и сакаат нивната облека да трае подолго “, рече тој.