Прекините во меѓународниот поморски транспорт ја попречуваат глобалната трговија со стоки и суровини, предупреди германскиот институт за економски истражувања IfW.

„Околу 11 % од пратките ширум светот моментално се заглавени во сообраќаен метеж“, се вели во соопштението на IfW.

„Во Црвеното Море, најважната трговска рута меѓу Европа и Азија, во моментов има околу 11% помалку стоки во оптек од вообичаеното“, се додава во извештајот.
Во исто време, светската трговија силно расте и, според економистите на IfW, веќе го надмина нивото пред пандемијата.
Имајќи го тоа на ум, економистот на IfW, Винсент Стамер, вели дека тековните тесни грла во глобалната трговија се „одраз на екстремно брзото зголемување на побарувачката со кое понудата не може да биде во чекор“.

Потрошувачите и компаниите плаќаат даноци со месеци поради прекини во глобалните синџири на снабдување. Пандемијата го наруши распоредот на испорака, делумно поради привременото затворање на пристаништето.

Најголемата светска економија, САД, закрепна од кризата побрзо и посилно од Германија, па затоа интензитетот на трговијата и товарниот транспорт не ослабна.

Коронавирусот сега се шири со невидена брзина поради високо преносливата варијанта на омикрон, која во IfW најмногу се гледа како закана за Кина, втората по големина економија во светот.

Но, тоа може да се промени. Имено, Стамер изрази загриженост дека „доцнењето на ракувањето со контејнерите во Кина може да влијае и на европската трговија“.