Пореметувања во контејнерскиот превоз: Можни се проблеми со снабдувањето во повеќе индустрии

Превозните компании кои превезуваат стоки од Кина до остатокот на светот велат дека го намалуваат бројот на морските пловни бродови, како мерки за да се запре ширењето на коронавирус, што се заканува да предизвика глобалните синџири на снабдување.

Околу 80% од трговијата со стоки во светот се пренесува преку море, а во Кина се сместени седум од 10-те најпрометни пристаништа во светот.
Затворањето на најголемиот производствен центар во светот влијае многу на контејнерскиот превоз, кој е суштински важен за глобалните ланци на снабдување. Ова ќе влијае на многу индустриии и ќе ја лимитира побарувачката за контејнерски превоз на стоки.

Сè, од автомобили и машини, до облека и многу други потрошувачки производи се испорачуваат во контејнери, а нарушувањето на оваа индустрија може да се одрази многу подалеку од Кина, која во оби да ја стави под контрола епидемијата ги држи фабриките затворени, а работниците дома.

Колку подолго трае здравствената криза, толку потешко ќе биде транспортот и превозот на стоки ширум светот.

Автомобилскиот гигант Hyundai веќе објави дека го прекинува производството во фабриката во Јужна Кореја заради нарушувања во снабдувањето со делови.

Големите транспортни и логистички компании, како што се Maersk, MSC Mediterranean Shipping, Hapag-Lloyd и CMA-CGM соопштија дека го намалиле бројот на пловни објекти на рутите што ги поврзуваат Кина и Хонг Конг со Индија, Канада, Соединетите држави и Западна Африка.

Од друга страна, тие речиси и да немаат побарувачка од кинеските купувачи за стоки кои се превезуваат преку морски пат, како јаглен, нафта, железна руда. Намалената активност се одразува и врз намалување на цените на нафтата на светските берзи.

Има прекини и во автионскиот товарен транспорт

Прекини нема само во поморскиот товарен превоз. IAG Cargo, воздушниот карго оддел на британскиот British Airways, во понеделникот ги откажа сите услуги до и од Кина барем за остатокот од месецот, повикувајќи се на советодавно патничко советување за владата на Велика Британија.
Германската логистичка група DHL објави „сериозни нарушувања на влезни и излезни воздушни пратки, камиони и услуги за железнички товари“.

Нарушувањата може да имаат „големо влијание врз работењето со синџирите на снабдување и индустриското производство во Кина во повеќе индустрии, како што се автомобилски делови, фармацевтски и медицински материјали и високо-технолошко производство, што може да предизвика проблеми со снабдување со суровини и делови во многу индустриии во светот.