Новата студија на германскиот економски институт (IW) покажа дека Кина е на пат да стане извозна број еден за германската економија, бидејќи кризата „Ковид-19“ сериозно влијае на глобалната трговија и ја вложува состојбата на останатите германски извозни пазарисе влошува бидејќи кризата „Ковид-19“ сериозно влијае на глобалната трговија.
Во исто време, кинеската економија веќе напредува со претпазлив оптимизам, вели Галина Колев, постар економист и раководител на истражувачката група Макроекономска анализа и деловни циклуси на IW.
Според Федералното биро за статистика на Германија, германскиот извоз во Кина паднал „умерено“ за 12,3%, на 7,2 милијарди евра во мај. Во исто време, извозот на германските компании во САД паднал за 36,5% на 6,5 милијарди евра.
Различните ефекти од корона кризата ширум светот ќе ја променат „релативната важност“ што ја имаат одредени економии за германската економија во 2020 година, пренесува IW
„Подемот на Кина на листата на дестинации за извоз има посебно симболично значење“, вели Колев.
Статистиката покажа дека Кина во 2019 година со увоз на германски производи во вредност од 96 милијарди евра беше третиот најважен извозен пазар, веднаш по САД и Франција.
Но, јазот меѓу Кина и најголемите извозни дестинации на Германија „значително се стесни“ во првите пет месеци од годинава.
Иако официјалните податоци за јуни допрва треба да бидат објавени, IW очекува дека Кина минатиот месец веќе ја заменила Франција како втор по големина пазар за извоз на Германија.
Тековната корона криза „го забрза процесот што трае веќе неколку децении“, вели Колев.
Растот на кинеската економија, кој иако забавува, се смета за релативно висок според меѓународните стандарди, ја направи Кина „атрактивен извозен пазар“.
Кинеските царински податоци покажаа дека извозот и увозот бележат раст во јуни, додека останатите развиени светски екномиии се соочуваат со длабока рецесија и големи падови во извозот и увозот.