Многу саеми се откажани или одложени поради КОВИД-19. Поради ова, организаторите изнаоѓаат нови и иновативни начини за безбедно да ги одржат саемските настани.
Според CBI, Центарот за промоција на увоз на развиените земји во опција се три начини на кои главно се прилагодуваат организаторите на саеми:
# Интернет платформи за дигитални трговски изложби
Организирање големи настани сè уште не е дозволено во многу земји, а ограничувањата за патување постојано се менуваат. Некои организатори заради тоа ги одржуваат своите саемски настани делумно или целосно преку Интернет.
Индискиот трговски саем IHGF го започна овој пристап во секторот Декорации и текстил за дома. Го одржа првиот виртуелен саем во Делхи во јули 2020 година.
Повеќе од 4.000 купувачи и 1.300 излагачи присуствуваа на седум дневното дигитално шоу. На саемот беа понудени 3Д-штандови, виртуелни изложбени салони, разговори во живо, вебинари и демонстрации за занаети.
Во Европа, Maison & Objet од истиот сектор ја користи својата онлајн платформа MOM за да биде домаќин на своето издание во септември 2020 година, како дигитален саем. Дигиталниот саем нуди онлајн салони, интеракција, разговори и трендови за 15 дена. Со хостирање на својот саем преку Интернет, Maison & Objet го следи примерот на платформи за трговија преку Интернет до кои може да се пристапи 24/7, како што е Nextrade. На платформата Nextrade, добавувачите имаат дигитална продавница од која купувачите нарачуваат директно. Во моментов е европска платформа. Но, тоа може да стане решение за директна продажба за извозниците од земјите во развој.
# Безбедносни мерки за физички настани
Дали може да се одржат или не некои меѓународни настани во голема мера зависи од ограничувањата на патувањата.
Бидејќи некои од најстрогите мерки наскоро можат да бидат укинати, европските трговски саеми се подготвуваат повторно да ги отворат своите врати и за физичко присуство. За безбедно добредојде на посетителите на изложбениот под, социјалното дистанцирање е клучно. Ова бара нови безбедносни мерки, дизајнирани да ги исполнуваат националните стандарди на настаните.
За своето издание во февруари 2021 година, „Амбиенте“ ја постави минималната големина на штандот на 18м2 за да им даде на посетителите повеќе простор за безбедно движење. Ambiente се одржува во Messe Франкфурт. Местото на настанот има развиено план за хигиенски, медицински и организациски мерки. Ова вклучува станици за дезинфекција, широки патеки и често чистење. Потенцијалните излагачи треба внимателно да ги прочитаат овие мерки и да бидат свесни што значат за нивната компанија. На пример, зголемената големина на штанд значи дека помалите изложувачи ќе мора да го зголемат својот буџет или да изложат со други компании за ефикасно да го користат поголемиот простор и да ги споделат трошоците. Саемот за мебел и расвета во Стокхолм има поинаков пристап. Воспоставени се нови хигиенски услови и здравствени и безбедносни рутини. Саемот во 2021 година се нарекува The Nude Edition – концепт со фокус на одржливоста. Тој нуди ограничен број штандови. Саемот има за цел да ги намали трошоците за изложувачите и да избегне фрлање материјали и производи по завршувањето на саемот. Во исто време, саемот инвестира во дигитализација на делови од програмата за поддршка и дополнување на физичкиот настан. Ова води до третата опција за саеми: хибридни настани.
# Најдоброто од двете опции: хибридни настани
Пандемијата ја истакна важноста на трговијата преку Интернет. Онлајн трговијата обезбедува флексибилност, заштеда на трошоци и одржлива алтернатива на деловните патувања.
Овие придобивки значат дека дури и во пост-КОВИД-19 периодот, комбинацијата на дигиталниот и физички пристап до трговските саеми може да продолжи да се применува како најдобра опција.