До почетокот на 2020 година, мнозинството луѓе, кога зборуваа за развој на логистиката ја потенцираа брзината со која технологијата ги поддржува или заменува процесите во оваа индустрија.
Нашироко се разговараше за автономни возила и роботи, 5G и развој на е-трговијата. изминатата 2020 година покажа уште колку многу треба и мора да се направи.
Во прилог се 8-те најважни трендови за 2021 година кои ќе ги гледаме во логистичката индустрија во светот:
# Работа од далечина
Пред една година, бројот на претприемачи кои никогаш не би им дале на своите вработени „слобода“ да работат од дома беше многу поголем од оние кои барем ја препознаваа таквата можност. Денес, оние кои мораа да се преселат од комфорната зона во зоната за заклучување, исто така, почнуваат да забележуваат дека има деловни активности надвор од канцелариската зграда. Време е да се сумира ефективноста на работата од дома и негативните проценки што произлегуваат од тоа. 2020 година ни покажа дека е можно – компанијата треба само да обезбеди соодветни алатки и безбедна архитектура на внатрешните мрежи.
Она што е сигурно е дека многу вработени кои моментално работат од дома никогаш нема да се вратат во своите канцеларии.
Покрај тоа, излегува дека далечинската работа може да биде корисна и за работодавците и за вработените. Вработен кој ги извршува своите должности од дома генерира пониски трошоци отколку кога треба да им се обезбеди соодветна работна атмосфера во канцеларијата.
Ако 2020 година беше тест, 2021 година ќе биде револуционерна година за многу бизниси од логистиката во однос на работата на далечина.
# Вештачка интелигенција и машинско учење
Индустријата за транспорт и логистика отсекогаш се занимавала со многу различни податоци, а специјалист за логистика беше личност за која се вели дека има можност да поврзе повеќе точки. Меѓутоа, кога бројот на точки ја надминува способноста на човечкиот мозок да обработува информации, тоа е знак дека ни треба вештачка интелигенција и машинско учење.
Благодарение на нив, можат да се предвидат и препознаат податоците и да се автоматизира процесот. Користејќи ги, се намалуваат грешките направени од човекот, што пак се претвора во поголема заштеда.
Со комбинирање на разни интелигентни решенија со употреба на вештачка интелигенција и машинско учење влегуваме во Логистика 4.0. Доволно е да се комбинира модерен ТМС со планирач на рути за размислување и ефикасен планер за простор за товар за да се изврши најбрзиот и најевтиниот можен транспорт.
# Роботизација и автоматизација на процесите
Само во првата половина на 2019 година, северноамериканските компании потрошиле 869 милиони долари на повеќе од 16.400 роботи (1). Тие најчесто се појавуваат во магацини и дистрибутивни центри, а нивната главна задача е превоз или сортирање стока. Автономните возила се уште еден популарен пример. Овој тренд се однесува не само на автомобили и камиони, туку и на авиони и бродови. Наскоро, ќе се појават беспилотни летала, способни да доставуваат мали пратки. Комбинацијата на автономни роботи со соодветен софтвер ќе овозможи понатамошно подобрување на ефикасноста на синџирот на снабдување.
Целта на роботизацијата и автоматизацијата на процесите е да се намали или замени човековата работа во едноставни и повторливи активности. Ова сепак не значи целосна ослободување од персоналот. Се претпоставува дека вработените ќе треба да управуваат со процесите и во задачите што бараат поголема вклученост.
# Интернет на нештата и големи податоци
Во екстремно жешкиот јули 2021 година, паметниот дом во Лос Анџелес ќе вклучува климатизација во прегреани простории каде што луѓето поминуваат најмногу време. Фрижидерот, свесен за својата содржина и потребите на потрошувачите, ќе ја информира локалната е-продавница за потребата од доставување бело вино и овошје за вечерата. Роботот за складирање ќе се погрижи овошјето да биде свежо и ќе ја смести купената стока во лесен сандак со точна големина. Само кога едно возило без екипаж би можело да се движи низ Холивуд.
Интернетот на нештата има многу широки апликации во логистиката и во 2021 година може да се очекува уште поголема автономија за паметните уреди. Можеби ќе бидеме сведоци на раѓање на нови локални е-продавници или беспилотни летала што ќе доставуваат мали пратки.
# Блокчејн
Блокчејн технологијата иако почнува да наоѓа примена во логистиката, се уште не ни покажала што се може да овозможи.
Оваа технологија, користена во логистиката, покрај информациите за трансакции, зачувување на документи.., овозможува и да се провери потеклото на купените суровини или да се намалат хартиените документи.
Криптовалутата станува сè почесто средство за плаќање и се проценува дека може да стане претпочитан начин на плаќање при прекугранична трговија.
# Дигитализација на процесите
Времето на работење со Excel и табла од плута е стара вест за сите средни и големи претпријатија.
Дигитализацијата на процесот е имплементација на системи што ни овозможуваат да управуваме со компанија, магацин или со нејзините ресурси. ERP, CRM, WMS или TMS, функционираат со години во многу компании и сега се веќе малку стари. Но, во 2020 година стана јасно дека е неопходно инвестирање во нови решенија за да се издржи конкуренција на пазарот.
Во исто време, важноста на овие алатки никогаш порано не била нагласена толку силно бидејќи во нив се гледаат огромни потенцијални заштеди. Повеќето индустрии поврзани со логистика се свесни за тоа. Заштеда без инвестиции едноставно нема да биде опција во 2021 година и ова е време да се имплементираат современи системи кои го поддржуваат управувањето со процесите.
# Е-трговија
Според податоците на Евростат, во 2018 година 60% од Европејците на возраст од 16 до 74 години нарачале стоки или услуги преку Интернет. Во 2019 година тој процент веќе беше 71%. Во 2020 година оваа вредност стана уште повисока, бидејќи потребите беа многу големи.
Секој што обезбедува услуги за е-трговија треба да ја научи лекцијата од оваа година, но има уште многу работа да се направи во секторот за е-намирници.
Самата потреба за продажба на стоки и услуги на Интернет треба да се третира како нов стандард за секоја индустрија. Освен ако услугата не бара физичка средба со експерт или менаџер на сметка.
# Одржлив развој
Одржливиот развој е оној во кој потребите на сегашната генерација не ги намалуваат шансите на идните генерации за исполнување на нивните сопствени цели. Основата на одржливиот развој е природната средина. Многу земји активно го прифаќаат прашањето за заштита на животната средина, а Европската унија поставува барања за своите земји во однос на намалување на емисиите на СО2 и подобро управување со отпадот.
Климатскиот пакет има за цел да ги намали емисиите на СО2 за 40% до 2030 година. Тоа е многу амбициозен план.
Веќе се достапни помали пакувања кои не содржат пластика, магацини со сензори што овозможуваат намалување на потрошувачката на енергија, вода и гас во просториите.
Обновливата енергија од сонцето, водата или ветерот се користи сè почесто. Процесите се оптимизираат, воведени се нови уреди и технологии за да се намали негативното влијание на логистичкиот сектор врз климата.
Останува да видиме кој од овие трендови ќе има најголемо влијание врз развојот на логистиката во 2021 година?
Извор: Trans.info