Како што кризата во Украина ескалира и западните земји воведуваат нови санкции насочени кон руската економија, автомобилската индустрија може да има значителна колатерална штета, вклучувајќи ги производителите на автомобили и добавувачите на делови во САД, Европа и Азија.
Сите санкции наметнати од САД и нејзините сојузници во Русија за нејзините акции во Украина би можеле најмногу да влијаат на Renault Group, Volkswagen Group и Stellantis. Сите три компании имаат значителни операции во Русија, имаат фабрики или монтажни погони. Нивното работење може да биде силно погодено со оглед на тоа што најмалку една четвртина од деловите што се користат во возилата од руско производство доаѓаат од странство – вклучително и од САД – тие фабрики за склопување би можеле да имаат проблем да продолжат да работат додека се во сила санкциите, според аналитичарите и претставниците на индустријата.
Рено објави дека ќе ја прекине работата во фабриката за склопување во Москва бидејќи тесните грла на руската граница ја одложуваат испораката на делови. Друга фабрика, управувана од потфатот на Renault AvtoVaz во Тољати на југот на земјата, ќе го запре производството во понеделник поради недостиг на полупроводници.
VW, Renault и Stellantis можеби се најголемите играчи и имаат најмногу да загубат од ефектите на какви било санкции, но тие не се единствените производители на автомобили активни во регионот. Мерцедес неодамна инвестираше повеќе од 250 милиони евра во фабрика за изградба на Е-класа и теренци, и додека BMW нема целосна фабрика во Русија, тој произведува возила од комплети за полу-нокдаун преку Автотор во Калининград.
Исто така, Русија е трет по големина светски снабдувач на никел што се користи во литиум-јонските батерии и обезбедува 40 проценти од паладиумот што се користи во катализаторите, што може да се најде во сите возила на гас и дизел. Ако рускиот претседател Владамир Путин му возврати на Западот со прекинување на испораките на паладиум, „производителите на автомобили ќе мора да најдат алтернативни залихи или нема да можат да градат возила со мотори со внатрешно согорување“, рече Сем Абуелсамид, главен авто-аналитичар за Guidehouse Insights. истражувачка фирма.
Групацијата Renault има најмногу причини за стравување, според Automotive News Europe. Рено има контролен удел во најголемиот руски производител АвтоВАЗ, што ги праизведува автомобилите од брендот Лада, најпопуларниот бренд во Русија. Има и втора фабрика во близина на Москва.
Исто така, VW Group и Stellantis имаат фабрики во Калуга, град кој се наоѓа на 180 километри југозападно од Москва, кој стана автомобилски центар. Градот е исто така дом на големи добавувачи како Continental, Magna и Visteon.
Јужна Африка и Зимбабве, исто така, произведуваат значителни количини на паладиум, но дури и пред руските трупи да преминат во два региони на Украина оваа недела, цената на реткиот метал брзо се зголемуваше. Во средината на декември, паладиумот падна на 1.600 долари за унца. Во средата се искачи на нешто повеќе од 2.400 долари. Ваквите зголемувања на цените би можеле да додадат 150 долари на просечната цена на ново возило, а повеќе од 200 долари на теренци, пикапи и спортски автомобили со поголеми мотори.