На почеток, производителите на автомобили мислеа дека најлошото од недостатокот на чипови ќе биде во првата половина од годинава. Потоа дојде третиот квартал. Сега, според лидерите на најголемите германски производители, овој врв може да дојде во наредните години.

„Можеби ќе имаме недостиг во наредните месеци, па дури и години, бидејќи полупроводниците се во голема побарувачка“, изјави извршниот директор на Volkswagen, Херберт Дис за Bloomberg.
“Интернетот на нештата расте и ќе треба време да се зголеми капацитетот. Веројатно ќе има одложувања во наредните месеци и години”, рече тој.
Дис, како и Ола Калениус од Дајмлер и Оливер Ципсе од БМВ, ги изразија своите сомнежи во време кога повеќето производители на автомобили се собраа во Минхен на првиот салон за автомобили од почетокот на пандемијата. Калениус неодамна предупреди дека недостатокот на чипови можеби нема да исчезне следната година и ќе треба време до 2023 година за да се реши проблемот. Според Ципсе, кризата може да трае шест до 12 месеци.

VW и Мерцедес се меѓу производителите кои мораа да прибегнат кон затворање фабрики во Малезија во текот на годината – главен центар за тестирање на чипови. Меѓу клучните добавувачи се Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV и STMicroelectronics NV, кои работат со погони во земјата.

Сепак, се надеваме дека ситуацијата ќе почне да се подобрува во четвртиот квартал, рече Калениус, иако рече дека ефектите од „структурните“ проблеми со побарувачката ќе влијаат на индустријата во 2022 година.

На автомобилската индустрија ширум светот ќе и треба приближно 10% поголем производствен капацитет за чипови, предвиде во неделата Мурат Аксел, шеф на набавната единица на VW. Дис во понеделникот рече дека се надева дека проблемите со „Ковид-19“ во Малезија ќе бидат надминати „до крајот на овој месец, најверојатно следниот месец, и ќе има закрепнување во последниот квартал од годината“.