Германски автомобилски добавувачи

Германските автомобилски добавувачи го губат меѓународниот пазарен удел во однос на нивните кинески конкуренти, кои се во подем во последните десет години. Според пресметките на консултантската компанија за менаџмент Strategy&, koja e дел од PWC, глобалниот пазарен удел на германските добавувачи во 2024 година изнесувал 23%, три процентни поени помалку од пред десет години.
Од друга страна, кинеските компании – кои немаа речиси играа никаква улога на глобалниот пазар пред 20 години – го зголемија својот удел од 5% на 12% во истиот период.

Европските производители на автомобили во рикверц

Добавувачите се клучни за конкурентноста на автомобилската индустрија, бидејќи тие не само што произведуваат делови, туку играат и клучна улога во иновациите и развојот. Според Strategy&, загубите на германските добавувачи првенствено се должат на падот на продажбата на европските производители, кои се најважните клиенти.
Германските производители на автомобили изгубија пазари, особено во Кина, но и производителите таму во голема мера ги набавуваат своите делови од кинески добавувачи.
Глобалната продажба на десетте најголеми производители на автомобили стагнираше минатата година, додека добавувачите на автомобили малку се зголемија од 1,14 трилиони евра на 1,15 трилиони евра, според анализата. Сепак, кинеските компании особено имаа корист од ова.

Конкуренцијата е побрза, поевтина – и пред сè напредна во клучните технологии

Според консултантите, една од причините за овој развој е тоа што кинеските компании развиваат и пласираат нови производи на пазарот многу побрзо од германските. Според студијата, кинеските производители не само што развиле технолошко водство во клучните технологии како што се батериите и софтверот, туку им нудат на своите клиенти и значителни ценовни предности.

Сепак, авторите на студијата не се песимисти: Тие истакнуваат дека германската автомобилска индустрија веќе надминала сериозна криза во 1990-тите.
Сепак, покрај забрзувањето на развојот и производството, тие исто така препорачуваат домашните компании фундаментално да го преиспитаат својот пристап: повеќе да не се фокусираат на континуирано подобрување на постојните производи, како и обично, туку наместо тоа да истражуваат нови технолошки полиња.

Притисокот е голем“, рече Хенинг Ренерт, еден од авторите. „Но, индустријата во минатото докажа дека не само што може да ги надмине кризите, туку и да напредува во нив.