Скоро 400 милиони луѓе во 45 градови во Кина се под целосeн или делумeн карантин како дел од строгата нулта ковид политика на Кина. Овие луѓе заедно претставуваат 40% или 7,2 трилиони долари од годишниот бруто домашен производ на втората по големина економија во светот, покажуваат податоците на Номура холдингс.
Аналитичарите предупредуваат дека глобалните економски последици од овие продолжени затворања во Кина можат да бидат погубни.
„Глобалните пазари веројатно сè уште го потценуваат влијанието, бидејќи вниманието во голема мера е насочено кон руско-украинскиот конфликт и зголемувањето на каматните стапки на Федералните резерви на САД“, коментира Лу Тинг, главниот кинески економист на Номура во изјава за CNN.
Според него, најалармантно е неодреденото заклучување во Шангај, град со 25 милиони жители и еден од најголемите производствени и извозни центри во Кина.
Тамошните карантини доведоа до недостиг на храна, неможност за пристап до медицинска нега, но го оставија најголемото пристаниште во светот со недоволно персонал.
Пристаништето во Шангај, кое управуваше со над 20% од кинескиот товарен сообраќај во 2021 година, во суштина е во застој.
Дојдовниот товар сега е заглавен на поморските терминали во Шангај во просек осум дена пред да биде транспортиран на друго место, што претставува зголемување од 75% од почетокот на неодамнешната рунда на заклучувања.
Карго авиокомпаниите ги откажаа сите летови во и надвор од градот, а повеќе од 90% од камионите кои поддржуваат увозни и извозни испораки во моментов се надвор од акција.
Шангај произведува 6% од извозот на Кина, според владиниот статистички годишник за 2021 година, а затворањето на фабриките во и околу градот дополнително ги потресува синџирите на снабдување.
Фабриките за снабдувачи на Sony и Apple во и околу Шангај не работат. Quanta, најголемиот светски производител на преносни компјутери со договор и производител на MacBook, целосно го запре производството. Фабриката сочинува околу 20% од капацитетот за производство на преносни компјутери на Quanta, а компанијата претходно процени дека ќе испорача 72 милиони единици оваа година. Тесла ја затвори својата фабрика во Шангај Гига, која произведуваше околу 2.000 електрични автомобили дневно.
Директорите на Tesla се надеваат дека ќе им биде дозволено повторно да ги отворат вратите до понеделник, со што ќе заврши најдолгата пауза на фабриката од нејзиното отворање во 2019 година. Производителот на автомобили изгубил над 50.000 единици на производство досега, според Ројтерс.
„Влијанието врз Кина е големо и ударите врз ефектите врз глобалната економија се доста значајни“, смета Мајкл Хирсон, раководител на практиката на Групацијата Евроазија за Кина и Североисточна Азија. „Мислам дека ни претстои поголема нестабилност и економски и социјални нарушувања барем во следните шест месеци.
Неодамнешниот одговор на пандемијата на Кина веројатно ќе чини најмалку 46 милијарди американски долари изгубено економско производство месечно, или 3,1% од БДП, според истражувањето на кинескиот универзитет во Хонг Конг.
Извор: СNN