Пекинг смета дека покренувањето истрага од страна на Европската комисија за субвенциите за кинеските електрични возила (ЕВ) како протекционистички и предупреди дека тоа ќе ги оштети економските односи, загриженост што ја дели германската автомобилска индустрија.
Претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен вчера ја објави истрагата обвинувајќи ја Кина за преплавување на светските пазари со електрични автомобили кои имаат вештачки ниски цени поради огромните државни субвенции.
Истрагата, која може да резултира со казнени царини, ги поттикна предупредувањата од аналитичарите за одмазднички дејствија од Пекинг и поплаки од директорите на кинеската индустрија кои велат дека конкурентската предност на секторот не се должи на субвенциите.
Истрагата „е гол протекционистички чин што сериозно ќе ја наруши глобалната автомобилска индустрија и синџирот на снабдување и ќе има негативно влијание врз економските и трговските односи Кина-ЕУ“, се вели во соопштението на кинеското Министерство за трговија.
„Кина ќе посвети големо внимание на протекционистичките тенденции на ЕУ и последователните активности и цврсто ќе ги заштитува легитимните права и интереси на кинеските компании“, се додава во известувањето.
Аналитичарите на Евроазиската група предупредија дека доколку Брисел на крајот наметне царини за субвенционираните кинески електрични возила, Пекинг најверојатно ќе воведе контрамерки за да им наштети на европските индустрии.
Воведувањето царини од страна на ЕУ ќе зависи од степенот на единство во рамките на Европската унија. Пред една деценија Германија, која е претпазлива на ова поле, се спротивстави на царините за увоз на кинески соларни панели, отворајќи го патот за компромис со Пекинг.
Спротивно на тоа, германскиот министер за економија Роберт Хабек во средата рече дека ја поздравува акцијата на ЕУ.
Германската автомобилска индустрија, свесна дека трговската војна може да го погоди нејзиниот бизнис во Кина, е повнимателна.
Mercedes Benz рече дека протекционистичките мерки се контрапродуктивни. Bosch, најголемиот светски снабдувач на автомобилски делови, рече дека трката за казнени царини и трговски бариери ќе има само губитници.
„Кинеските нарушувања на конкуренцијата се посебен проблем со кој Европа треба да се справи, но ако е можно не со прекумерни субвенции или нови казнени царини на крајот на долгиот процес“, рече Фолкер Трејер, шеф за трговија во Германската трговска и индустриска комора ( ДИХК)