Цените на товарот на главните океански трговски патишта се намалуваат за време на она што е вообичаено шпицот на сезоната на индустријата.
Трошоците за испорака на контејнер од 40 стапки од Кина до западниот брег на САД сега изнесуваат околу 5.400 долари, што е за 60% помалку од јануари годинава, според индексот Freightos.
Контејнер испорачан од Азија во Европа чини 9.000 долари, или 42% помалку отколку на почетокот на годината.
Цените за двете линии, иако сè уште се над нивоата пред пандемијата, достигнаа врв на повеќе од 20.000 американски долари во септември минатата година.
Условите на пазарот се драстично променети од времето на пандемијата. Цените на бродскиот контејнерски транспортскокнаа приближно 10 пати во 2021 година бидејќи прекините на синџирот на снабдување, гужвата на пристаништата и напливот на товари ги натераа увозниците да бараат простор повеќе на бродовите.
Намалувањето на трошоците делумно се должи на тоа што многу компании годинава порано нарачуваа и создаваа залихи за да ги избегнат застоите во транспортот. Но, делумно падот на цените се должи и на намалената побарувачка како последица на рекордно високата инфлација.
Потенцијалната глобална рецесија, поттикната од зголемените цени на енергијата и брзата инфлација, ја намалуваат побарувачката.
Цените на испораката дополнително ќе се олеснат до крајот на годината и во 2023 година, според сопствениците на бродови и аналитичарите.
Повеќе нови бродови ќе бидат пуштени во сообраќај во текот на следните две години со нето раст на флотата што се очекува да надмине 9% следната година и во 2024 година.
Најголемите 10 бродови компании за контејнерски превоз остварија големи профити во текот на изминатите две години.
На пример, неодамнешните квартални приходи во индустријата A.P. Moeller-Maersk изнесуваа 8,59 милијарди долари, што го надминува она што вообичаено го заработува за цела година. Но, многу компании предупредија на слабеење на пазарните услови во втората половина на 2022 година.
„Треба да обрнеме големо внимание на влијанието на инфлацијата врз побарувачката и однесувањето на потрошувачите“, соопштија од China Cosco Shipping Corp., која раководи со четвртата по големина флота на бродови во светот, во својот извештај за првата половина минатата среда. „Во комбинација со промените во испораката на нови бродови, страната на понудата на индустријата ќе се соочи со нова ситуација.
Директорите и аналитичарите за превоз сметаат дека не очекуваат цените на превозот да се вратат на нивоата пред пандемијата, делумно поради повисоките трошоци за гориво. Во 2019 година, просечниот трошок за испраќање контејнер преку Пацификот до западниот брег на САД беше 1.500 долари.
Океанските превозници инвестираат милијарди во нови технологии и горива кои значително ќе ги намалат емисиите на јаглерод од нивните бродови. Дополнителните трошоци за почист превоз нема да исчезнат и ќе бидат фактор за зголемување на цените на подолг рок.
Извор: WSJ