На новите автомобили ќе им биде дозволено да испуштаат значително помалку јаглерoд диоксид CO₂ во просек во 2025 година. Новите барања доаѓаат во време кога електричните автомобили речиси и не се продаваат.
Volkswagen побара олеснување, но беше одбиен. На производителите на автомобили им остануваат три скапи опции за да избегнат казни.

Казните од Брисел се закануваат да бидат високи.
Европските производители на автомобили ќе мора да платат до 15 милијарди евра казни доколку не ги исполнат построгите цели за CO₂ следната година. Ова го изјави шефот на Рено, Лука де Мео, кој е и претседател на европското автомобилско лоби Acea. Сумата одговара на една шестина од добивката на индустријата пред оданочување минатата година.

Оваа казна доаѓа во време кога ситуацијата на пазарот е многу променета. Продажбите се намалени, а профитот паѓа.
Volkswagen е во длабока криза и се заканува со отпуштања и затворање погони во Германија, бидејќи марката VW повеќе не заработува доволно за да ги финансира потребните инвестиции.
Казните од милијарди за неисполнување на целите за CO2 би биле дополнителен товар. За да ги исполни целите, компанијата треба да постигне удел на електрични автомобили од 25% од својата продажба. Во моментов, во Европа постигнува само десет проценти.

„Според наше мислење, целта за 2025 година е премногу амбициозна, со оглед на тоа како моментално се развива електромобилноста во Европа. Мораме да се држиме до долгорочната цел од 2035 година, но во исто време ни требаат реални цели на патот до таму”, сметаат од Volkswagen.
Германскиот Welt пишува дека производителите на автомобили се соочуваат со три сценарија за наредната година: прво, ќе мора да ги истуркаат електричните автомобили на пазарот со високи попусти, и второ, ќе мора да ја ограничат продажбата на големи мотори со согорување. Трето, тие можат да купат таканаречени CO₂ кредити од конкурентите, како што е американскиот производител Тесла. Ако ништо од ова не помогне, единствената опција што останува се паричните казни. Сите опции се поврзани со високи трошоци.
На новите автомобили во Европа во моментов им е дозволено да испуштаат во просек 115 грама CO2 на километар. Од 2025 година тоа треба да биде 94 грама, а од 2030 година помалку од 50 грама. А од 2035 година границата треба да биде нула – тоа би бил крајот на возилата со мотори со согорување.