Европската комисија соопшти дека добила доволно поддршка од членките на ЕУ за воведување царини до 45% на увозот на кинески електрични возила, но дека ќе продолжи да преговара со Пекинг.

На денешното гласање, 10 членки на ЕУ ги поддржаа царините, а пет гласаа против, а 12 беа воздржани, рекоа извори од ЕУ.
За да се блокира предлогот, потребно беше 15 членки да гласаат против.
Франција, Италија и Полска гласаа за воведувањето царини.
Извршната власт на ЕУ рече дека ја добила „неопходната поддршка“ за усвојување на тарифите, иако ќе ги продолжи разговорите со Пекинг за изнаоѓање алтернативно решение.

Најголемата економија во регионот и голем производител на автомобили, Германија, гласаше против предлогот.
Главниот извршен директор на BMW, Оливер Зипсе, го опиша гласањето како „фатален сигнал за европската автомобилска индустрија“.
Тој рече дека е потребно брзо решение меѓу Брисел и Пекинг за да се спречи трговски конфликт.
Фолксваген рече дека планираните тарифи се „погрешен пристап“.

Германскиот канцелар Олаф Шолц е еден од оние кои повикуваат на понатамошни преговори. Европската унија не смее „сама да си наштети“. Наместо тоа, ЕУ мора „да преземе акција каде што евтиниот кинески увоз всушност ја оштетува нашата економија, на пример во случајот со челикот“.

Комисијата, која ја надгледува трговската политика на блокот, предложи конечни давачки за електричните давачки произведени во Кина за следните пет години за да се спротивстави на, според неа, неправедните кинески субвенции по едногодишна истрага против субвенциите.
Сега по гласањето, Брисел може сам да ги спроведе царините. Комисијата, исто така, ја одржува отворена можноста за понатамошни разговори со Пекинг – но досега преговорите не беа успешни.

Покрај царините од ЕУ, германската автомобилска индустрија стравува од можни контрамерки од Пекинг, кои би можеле да ги погодат и европските производители на автомобили.
Кинеската влада веќе се заканува со казнени тарифи за млечни производи и свинско месо во ЕУ доколку Брисел го спроведе зголемувањето на царините како што е планирано.