Шангај, град со 26 милиони жители на југоисточниот брег на Кина, е центар за финансии и меѓународен бизнис во земјата. Градот е исто така дом на најголемото пристаниште за транспорт на контејнери во светот.
Затворањето на градот ќе биде во две фази, почнувајќи од источната половина, која потпаѓа под ограничувањата од понеделник за пет дена. Заклучувањето потоа ќе се префрли на другата половина од градот. Мерките за борба против заразната омикрон варијанта вклучуваат наредби за работа од дома, како и суспензија на јавниот превоз.
Случаите се сè уште ниски според западните стандарди, со 3.500 позитивни тестови во понеделникот, но тоа е рекордна бројка за градот.
Агресивните карантини се дел од кинеската нулта ковид стратегија, но ова е најголемото затворање на коронавирус во Кина откако градот Вухан беше затворен пред две години на почетокот на пандемијата.
Светот стравува од прекини во транспортот и синџирите на снабдување
Додека од Шангајското пристаниште тврдат дека ќе остане отворено за време на заклучувањето, аналитичарот на Linerlytica, Тан Хуа Џо, за Container News изјавува дека заклучувањата ќе придонесат за застојот на пристаништето.
„Извозот ќе биде намален бидејќи фабричкото производство е засегнато додека пристаништата остануваат отворени. Сепак, врз основа на она што беше забележано за време на заклучувањето во Шенжен, операциите на пристаништето беа погодени од недостиг на работна сила, така што се очекува зголемување на застојот на пристаништето.
„Заклучувањето и задолжителното тестирање област по област во најголемиот град во Кина, клучниот транспортен центар и финансискиот центар со голема веројатност ќе ја нарушат комерцијалната активност на градот“, рече Брус Панг, шеф на макро и стратегиски истражувања во China Renaissance.
Овој пат, економистите не очекуваат заклучувањата што траат само една недела да имаат големо влијание врз националната економија за целата година, но ќе имаат влијание врз тековните активности.
Томас Гронен, раководител во Fibs Logistics за Loadstar изјавува дека ќе биде „речиси невозможно“ да се пристапи до аеродромот во Шангај Пудонг , контејнерските пристаништа Јангшан и Ваигаокијао и до сите околни магацини.
„Гледаме големи тесни грла и ограничувања во транспортот на камиони не само во Шангај, туку и во други градови“, вели Гронен, кој предупредува дека затворањето на Шангај може да биде продолжено по 5 април доколку се откријат повеќе случаи на Ковид.