Пазарот за органско овошје и зеленчук бележи силен раст во последниве години. Во 2024 година достигна вредност од 47,7 милијарди долари, а во 2025 година се очекува да порасне на 51,88 милијарди долари, што е годишна стапка на раст од 8,8%, покажува извештајот на The Business Research Company.

Органското овошје и зеленчук се земјоделски производи кои се одгледуваат без синтетички пестициди, хербициди, генетски модифицирани организми (ГМО) или вештачки ѓубрива, придржувајќи се до природните земјоделски практики. Органските производи често се посвежи и можат да обезбедат дополнителни антиоксиданси во исхраната.

Растот на побарувачката за органски зеленчук и овошје може да се припише на свеста за здравјето на потрошувачите, загриженоста за животната средина, зголемената предност за локални и сезонски производи, зголемувањето на расположливите приходи, владината поддршка за органското земјоделство.

Прогноза за раст на пазарот на органско овошје и зеленчук

Големината на пазарот на органско овошје и зеленчук се очекува да забележи брз раст во следните неколку години. Според прогнозите на The Business Research Company тој ќе порасне на 76,17 милијарди долари во 2029 година, што е годишна стапка на раст од 10,1%, или кумулативен пораст од 59,6%.

Растот во прогнозниот период може да се припише на одржливото земјоделство, промени заради климатските промени, зголемена урбанизација и раст на населението, зголемена популарност на диетите базирани на растенија, зголемена преваленца на хронични заболувања.

Главните трендови во прогнозниот период вклучуваат нутриционистички истражувања, иновативни практики на органско земјоделство, иновации во пакувањето, комплети за органски оброци, органски закуски

Зголемените здравствени проблеми и болестите на начинот на живот се очекува да го поттикнат растот на пазарот на органско овошје и зеленчук во иднина.

Конзумирањето органско овошје и зеленчук се смета дека ја намалува изложеноста на пестициди и потенцијално има корист за здравјето и управувањето со болестите во начинот на живот.

Најголеми пазари за органско овошје и зеленчук

Северна Америка е најголемиот регион на пазарот на органско овошје и зеленчук во 2024 година. Се очекува Азиско-пацифичкиот регион да биде најбрзорастечкиот регионот во следните пет години.

Главни трендови на пазарот на органско овошје и зеленчук

Големите компании кои работат на пазарот за органско овошје и зеленчук го зголемуваат својот фокус на воведување органски премази на растителна основа за стекнат конкурентна предност на пазарот. Органските премази на растителна основа се направени од растителни материи кои го штитат овошјето и зеленчукот од оксидација, губење на влага и други еколошки проблеми.

На пример, во август 2022 година, AgroFresh Solutions Inc., компанија со седиште во САД AgTech кој создава земјоделски технологии, го лансираше VitaFresh Botanicals Life Select, органски премаз од растително потекло за да се спречи губење на храна и отпад со цел да се одржат производите свежи подолго време и да се продолжи рокот на траење на свежото овошје и зеленчук. Новиот слој ја намалува дехидрацијата, ја одржува тежината и ја сочувува свежината низ синџирот на снабдување.
По Регулативата (ЕУ) 2018/848 за органско производство, новата формулација доби органски сертификат CAAE.

Главни играчи на глобалниот пазар на органско овошје и зеленчук

Главните компании кои работат на пазарот на органско овошје и зеленчук се DanoneWave Holding B.V., The Kraft Heinz Foods Company, General Mills Inc., Kellogg Company, Campbell Soup Company, Hannaford Brothers Company, Iceland Foods Limited, The Hain Celestial Group, Harmoni Inc., Earthbound Farm Inc., Amy’s Kitchen Inc., Nature’s Path Foods Inc., Patagonia Provisions Inc., Driscoll’s Inc., Wehah Farm Inc., Farbest Brands LLC, Eden Foods Inc., Annie’s Inc., Naturefresh Farm Products LLP, Gaia Herbs Inc., Applegate Farms LLC, Newman’s Own Inc., July Snacks LLC, Wholesum Family Farms Inc., Woodstock Farms Private Limited, Green Organic.

Извор: The Business Research Company
Фото: Freepik