Спортската исхрана е еден од најбрзо растечките малопродажни сегменти во рамки на индустријата за храна.
Растот на овој сегмент веќе беше висок за време на пандемијата, но сега достигнува уште повисоки вредности.

Потрошувачите се повеќе се одлучуваат за производи кои го подобруваат здравјето и благосостојбата, а исто така се појавува нова генерација на спортски ентузијасти, кои редовно спортуваат и водат грижа за своето тело.

Според анализата на Just Food, австралискиот пазар за спортска исхрана расте со просечна стапка од 13% годишно и вреди приближно 1 милијарда австралиски долари, што е приближно 640 милиони американски долари.
Пазарот за спортска исхрана во Велика Британија расте со стапка од 14% и моментално вреди околу 840 милиони американски долари.
Европскиот пазар остварува просечен годишен раст од 10% до 15%.
САД се најразвиениот пазар за спортска исхрана. Затоа, годишниот раст е малку помал и достигнува 8%, а вредноста на пазарот за спортска исхрана во САД се проценува на приближно 13 милијарди американски долари.

Неискористен потенцијал во женските специјални производи

Сегментот на спортска исхрана првично изгради имиџ главно на мажи кои сакаат да го обликуваат своето тело, но сега производителите се повеќе се фокусираат на релативно неискористениот потенцијал во специјалните производи за жени.

Претходно, целна група за спортска исхрана беа главно мажи на возраст од 18 до 25 години, но сега целна група се жени и мажи на возраст од 18 до 40 години. Целната група остаре, бидејќи се повеќе луѓе ги разбираат придобивките на внесот на протеини, а луѓето продолжуваат да се занимаваат со интензивни спортски тренинзи подоцна во животот.

Ниша категорија на сегментот за спортска исхрана се производите за жени, каде што нема доволно понуда на пазарот.

Третина од научните студии за спортска исхрана се насочени кон мажи, а само 4% до 5% се специфични за жените. Само 2% од производите за спортска исхрана се наменети за женската популација и содржат додатоци како што се железо, калциум, витамин Б12 и фолна киселина. Од друга страна, жените сочинуваат 20% од пазарот на витамини.

Според аналитичарите на Just Food, според тоа, постојат големи можности на пазарот особено за производителите на производи кои се специјално прилагодени за жените.

Исто така, постојат пазарни можности за нови производи поврзани со староста, кофеин и нутриционистички производи.

На пазарот се повеќе се бараат и протеински закуски. Иновациите што поддржуваат холистичко здравје и благосостојба, опфаќајќи го физичкото и менталното здравје, ќе бидат главен двигател на растот на пазарот понатаму.

Повеќето потрошувачи претпочитаат природни состојки, што создава нова побарувачка за производи. Следната генерација на протеински барови, како и други закуски, ќе бидат на пазарот во иднина бидејќи потрошувачите бараат нови и поперсонализирани опции.

Влијанието на инфлацијата на пазарот за спортска исхрана

Аналитичарите на Just Food очекуваат сегментот на спортска исхрана да продолжи брзо да расте бидејќи новите потрошувачи влегуваат на пазарот во потрага по нутриционистички решенија за поддршка на нивните цели за здравје и благосостојба. Главната пречка за растот на пазарот е инфлацијата.
Сегментот за спортска исхрана рапидно расте во Азија, Блискиот Исток и Африка, најбрзо во Индија, но во многу случаи од пониска основа во споредба со постабилните пазари. Во некои земји во развој, производителите снабдуваат помали, попристапни производи.
На некои пазари со голем раст како Јапонија, Јужна Кореја и Кина, куповната моќ не е проблем бидејќи овие земји имаат средна класа што брзо расте. Бидејќи алкохолот е забранет во некои региони како што е Блискиот Исток, младите сакаат да посетуваат спортски сали како форма на социјална забава.
Во Европа, според прогнозите на аналитичарите, растот на сегментот на спортска исхрана сепак треба да достигне од 10% до 15% во следните 5 години.
Во САД, економските притисоци, особено инфлацијата, ја намалуваат продажбата на протеински барови. Годинава падна за -8%.

Исто така, има огромен пораст на цената на состојките како што се сурутка и креатин. Производителите брзо реагираа на новите пазарни услови и почнаа да произведуваат помали пакувања или дури и променети рецепти.
Спортската исхрана останува еден од најбрзо растечките малопродажни сегменти на глобално ниво. Повеќето земји во светот остваруваат двоцифрен раст во овој сегмент. Аналитичарите на JustFood проценуваат дека оваа стапка на раст ќе продолжи и во следните неколку години.

Извор: JustFood