Глобалниот пазар на производи од приватна марка во индустријата за храна и пијалоци се очекува да расте со просечна годишна стапка од 6,39% помеѓу 2023-2027 година, кога се очекува дека ќе достигне вредност од 281,15 милијарди долари.

Приватните марки се марки или брендови во сопственост на трговски ланци кои ангажираат производители за производство на производи само за нивниот бренд.

Во САД, продажбата на храна и пијалоци од приватна марка се зголеми за 8% во првата половина на 2023 година, надминувајќи ја продажбата на националните брендови (која падна за 3,4%).

Побарувачката за производи со приватна етикета исто така расте на Блискиот Исток – со проектирана годишна стапка од 6,5% во текот на прогнозниот период 2018-2025 година. Конкретно во ОАЕ, извештај од ADN Brand Partnerships проценува дека 46% од потрошувачите кои се свесни за вредноста секогаш избираат производи со приватна етикета.
На глобално ниво, регионот на Блискиот Исток и Африка пријавува најголемо подобрување на перцепцијата за квалитетот на производите со приватна етикета.

Сликата на производите од приватни марки се менува

Зборувајќи за перцепцијата за квалитет – истражувањата покажуваат дека работите се менуваат во секторот на приватните етикети ширум светот.

Една студија во Словачка покажа дека конвенционално, потрошувачите ги категоризираат производите со приватна етикета со низок квалитет и ниска цена. Но, во текот на деценијата помеѓу 2008-2018 година, перцепцијата за приватните етикети значително се промени – со подобрување на квалитетот на производите, заедно со позитивните промени во пакувањето и дизајнот. Студијата, исто така, забележа дека поединечните клиенти имаат свои критериуми кога станува збор за перцепцијата на приватната марка.

Слично на тоа, извештајот од 2023 година на Институтот за маркетинг на храна (FMI) покажа дека перцепциите на потрошувачите на производи од приватни марки се промениле. На прашањето што ги натерало да купуваат производи со приватна етикета, 30% го навеле квалитетот, 26% рекле вкус, а 16% навеле решенија за оброци за состаноци.

Извештајот забележа дека купувачите гледаат дека „приватните брендови се исто толку добри како и брендовите во голем број клучни области“, при што 59% од испитаниците велат дека приватните брендови се исто толку здрави како и националните брендови; а 63% веруваат дека се исто толку иновативни како и националните брендови.

ФМИ, исто така, откри дека потрошувачите во САД ги зголемуваат купувањата на приватни етикети. Додека 60% велат дека купуваат „многу повеќе“ или „нешто повеќе“ отколку во претходната година, само 26% купуваат повеќе национални брендови; а 90% велат дека ќе продолжат да купуваат производи со приватна етикета, дури и ако инфлацијата се забави или обрати.

Зошто повеќе луѓе купуваат производи од приватни марки?

Како и подобрените перцепции за квалитетот, голем број други фактори ја поттикнуваат зголемената побарувачка за приватни брендови.

Тие фактори ги вклучуваат придобивките од пониските цени за време на притисокот на несигурните економски услови – нудејќи им на потрошувачите можност да го намалат или да го одржат својот буџет за намирници за домаќинствата.

А поголемата малопродажна контрола врз производите од сопствен бренд значи дека тие можат да им обезбедат на клиентите порелевантни, приспособени опции. Трговците на мало добиваат увид од прва рака за потребите на клиентите и одлуките за купување, и честопати имаат агилност да ги менуваат нивните производни линии и залихи за да одговараат на променливата побарувачка – што им овозможува на потрошувачите пристап до производите што навистина им се потребни и сакаат.

Производите за храна и пијалоци со приватна етикета се сè поважни за прехранбената индустрија

Сите фактори кои го поттикнуваат растот на брендовите со приватни етикети значат дека ова е сè поважен сектор во прехранбената индустрија. Сè повеќе, трговците на мало инвестираат во подобрување на квалитетот на производите од нивниот сопствен бренд, а тоа ја поттикнува иновативноста на приватните етикети – развивајќи производи што се релевантни, добра вредност и добиваат добри повратни информации од клиентите и подобрена репутација.

Силен раст е проектиран на овој простор во наредните години. Потрошувачите ќе продолжат да бараат производи со добар квалитет по прифатлива цена. И се повеќе и повеќе потрошувачи препознаваат дека етикетите со сопствен бренд може да ги задоволат потребите на нивните домаќинства; така што тие нема да се вратат на националните брендови набрзина.