Европската унија одлучи да ги зголеми царините за електричните возила од кинеско производство на дури 45,3% на крајот од истрагата со највисок профил што ја подели Европа и предизвика одмазда од Пекинг.
Нешто повеќе од една година по покренувањето на истрагата против субвенционирање, Европската комисија утврди дополнителни царини кои ќе се движат од 7,8% за Tesla, 17% за електричните автомобили произведени од BYD и 18,8% за електричните возила произведени од Geely. Максималната царина од 35,3% ќе важи за автомобилите произведени од SAIC. Овие дополнителни царини се надополнување на стандардната 10% царина за увоз на автомобили во ЕУ.
Висок функционер на ЕУ рече дека дополнителните царини биле формално одобрени во вторникот, а во сила ќе стапат во четврток.
Комисијата, која ја надгледува трговската политика на ЕУ, рече дека се потребни царини за да се спротивстави на, како што вели, неправедните субвенции, вклучително повластено финансирање и грантови, како и земјиште, батерии и суровини по цени под пазарните.
Се вели дека резервниот производствен капацитет на Кина од три милиони електрични возила годишно е двојно поголем од пазарот на ЕУ. Со оглед на царините од 100% во Соединетите Држави и Канада, најочигледниот излез за тие возила е Европа.
Пекинг ги нарече царините на ЕУ протекционистички и штетни за односите меѓу ЕУ и Кина и синџирите на снабдување со автомобили, и започна свои испитувања оваа година за увозот на бренди, млечни производи и свинско месо од ЕУ како очигледна одмазда.
Кина исто така, ги оспори привремените мерки на ЕУ во Светската трговска организација.
Европските производители на автомобили се борат со приливот на поевтини електрични возила од кинеските ривали. Комисијата проценува дека уделот на кинеските брендови на пазарот на ЕУ се зголемил на 8% од под 1% во 2019 година и би можел да достигне 15% во 2025 година. Цените на кинеските возила обично се 20% под цените на моделите произведени во ЕУ.
Германија, најголемата економија во ЕУ и голем производител на автомобили, се спротивстави на тарифите на гласањето претходно овој месец, во кое 10 членки на ЕУ ги поддржаа, пет гласаа против, а 12 беа воздржани.
Германското Министерство за економија во вторникот соопшти дека Берлин ги поддржува тековните преговори на ЕУ со Кина и се надева на дипломатска резолуција за да се ублажат трговските тензии, а истовремено да се заштити индустријата во ЕУ.
„Федералната влада се залага за отворени пазари. Затоа што особено Германија, како глобално меѓусебно поврзана економија, зависи од тоа“, додаде портпаролот.
Германските производители на автомобили силно ги критикуваа мерките на ЕУ, свесни дека евентуалните повисоки кинески увозни давачки за возила најмногу ќе ги погодат.
Мерките доаѓаат откако илјадници германски индустриски работници, вклучително и кај производителите на автомобили, штрајкуваат за повисоки плати, а Volkswagen најави затворање на три фабрики во Германија.