Големите океански превозници одлучија нивните контејнерски бродови да не транзитираат по Суецкиот канал откако милитантите Хути во Јемен, поддржани од Иран, ги засилија нападите врз бродови во Црвеното Море.

Најголемата контејнерска линија во светот MSC објави дека нејзините бродови нема да транзитираат по Суецкиот канал кон исток и кон запад „додека преминот на Црвеното Море не биде безбеден“. MSC објави дека на 15 декември нивниот брод MSC Palatium III од 2.500 TEU бил нападнат додека транзитирал по Црвеното Море, при што бродот претрпел штета од пожар и е изваден од употреба.
Од компанијата информираа дека некои бродови се веќе пренасочени за да одат преку ртот добра надеж.
И данската компанија за транспорт на контејнери „Маерск“, исто така, изјави дека сите нејзини бродови во областа што треба да минат низ теснецот Баб ал-Мандаб ќе го паузираат своето патување до понатамошно известување.
Дополнително, германскиот океански носач Хапаг-Лојд ќе го запре целиот сообраќај на контејнерски бродови низ Црвеното Море до понеделник (18 декември) со назнака дека ќе одлучи дополнително за периодот потоа.

Францускиот бродски гигант CMA CGM, исто така, најави суспензија на сите бродови што пловат кон Суецкиот канал преку Црвеното Море и теснецот Баб-ел-Мандеб поради безбедносни и безбедносни грижи.

Доколку бродовите го избегнуваат Црвеното Море и пловат околу ртот Добра надеж тоа ќе го зголеми времето за транспорт на стоките и суровините и може да изврши дополнителен нагорен притисок врз цените на товарот доколку оваа состојба се задржи подолго време.

Суецкиот канал е критична артерија во глобалната трговија и логистика, и како што се виде во март 2021 година, кога во теснецот се насука контејнерскиот брод „Евер Гивен“, блокадите може да предизвикаат глобални заостои на  контејнерски бродови и доцнење на испораката за секојдневни стоки ширум светот“, истакнува Flexport.

На танкер од Блискиот Исток ќе му требаат 17 дена за да стигне до Европа преку Суец и 41 ден со обиколување на Африка. Суецкиот канал го скратува патувањето за товарен превоз за 23 до 88%, во зависност од почетната и одредишната точка, што резултира со соодветни заштеди во време и оперативни трошоци за бродовите. Околу 10% од светската трговија се одвива преку Суецкиот канал, што значи дека повеќе од 20.000 бродови со повеќе од милијарда тони товар сега минуваат низ каналот секоја година.

Нападите врз големите контејнерски бродови зачестија во изминатите два месеци, откако Хутите поддржани со Иран започнаа напади врз бродови во регионот во знак на протест против израелското бомбардирање и инвазијата на Газа.
Неодамна, управата на Суецкиот канал соопшти дека само во последниот месец 55 бродови се пренасочиле кон ртот Добра надеж заради конфликтите и нападатите во Црвеното Море.