Последното повлекување на претседателот следи по интензивното лобирање од страна на раководителите на индустријата

Американскиот претседател Доналд Трамп планира да ги поштеди производителите на автомобили од некои од неговите најтешки царини по интензивното лобирање од страна на раководителите на индустријата во последните недели.

Овој потег ќе ги ослободи автомобилските делови од царините што Трамп ги наметнува на увозот од Кина.

Со исклучоците ќе се остави во сила царината од 25 % што Трамп ја наметна на целиот увоз на автомобили од странско производство. Посебната давачка од 25 % за делови, исто така, ќе остане и треба да стапи на сила од 3 мај.

Иако Вашингтон веќе ги заштити автомобилите од „реципрочните“ царини објавени за главните трговски партнери, американските автомобилски компании во последните недели се залагаат за дополнителни исклучоци.

Концесиите ќе означат почетна победа за автомобилскиот сектор и уште едно повлекување на Трамп од неговите најагресивни царини поради загриженоста дека тие ќе ги зголемат цените на американските автомобили, ќе ги нарушат синџирите на снабдување и ќе предизвикаат губење на работни места.

Директорите на автомобилските компании ги зајакнаа своите критики за царините во текот на изминатата недела, при што претседателот на Stellantis, Џон Елкан, предупреди дека „американската и европската автомобилска индустрија се изложени на ризик“ од трговската политика на Трамп.

Друг висок директор на автомобилската индустрија рече: „Ја повикавме администрацијата – да не нè удира одново и одново со сите овие други царини… бидејќи тоа навистина го загрозува здравјето на нашиот сектор“.

Минатата недела, администрацијата на Трамп рече дека ќе ја ослободи потрошувачката електроника како што се лаптопите и паметните телефони од реципрочните тарифи, но наместо тоа потенцијално ќе го погоди тој увоз со други давачки подоцна оваа година.

Претседателот, исто така, сигнализираше минатата недела дека ќе има „помош“ за автомобилската индустрија.Тој, исто така, претходно понуди подобри услови за увоз на автомобили произведени во Мексико и Канада се додека компаниите ги почитуваат правилата на трговскиот договор USMCA од 2020 година.

Целосните возила и делови што се во согласност со условите на USMCA ќе имаат царина од 25% што се применува само за нивната содржина што не е од САД.

Луѓето со познавање на дискусиите рекоа дека тековните преговори главно се фокусирани на олеснување на спроведувањето на давачките – на пример, со поедноставување на правилата за тоа каде се изворите на компонентите на автомобилот.

Трамп воведе царини од 20% на сите увози од Кина за да се одмазди за улогата на земјата во производството на фентанил. Тој подоцна примени посебни „реципрочни“ царини за кинескиот увоз, кои беа зголемени до 125%.

Автомобилските делови се ослободени од „реципрочните“ царини, така што оние од Кина моментално се соочуваат со само 20 % „фентанил“ давачка, заедно со какви било важечки давачки за содржината на челик и алуминиум, заедно со царина за возила од 25 проценти.

Белата куќа одбила да коментира.

Извор:Financial Times