Сосема е извесно дека новата 2022 година стартува со многу предизвици за индустријата за производсто и преработка на храна. Но, досегашното искуство покажува дека колку повеќе ги разбираме предизвиците и проблемите со кои се соочуваме, толку подобро можеме да управуваме со нив,

Во прилог се пет клучни трендови на кои треба д авнимаат сите онние кои работат во индустријата за храна:

1. Проблеми во синџирите на снабдување

Доцнењета во синџирите на снабдување влијаеше на речиси секој бизнис и индустрија, бидејќи тие се борат да го добијат она што им е потребно за да ги достават стоките до потрошувачите.

Бидејќи некои ресурси се потешки за добивање од другите, синџирот на снабдување предизвикува недостиг што може да биде непредвидлив.

Оваа непредвидливост може да помогне да се објасни зошто некои процесори избираат да дејствуваат како свои добавувачи. Тие самите ги снабдуваат своите потреби. Како резултат на тоа, можеме да видиме пораст на вертикалната интеграција, која беше распространета пред еден век.

Размислувањето низ загатката за залихи, исто така, може да им помогне на производителите да останат пред побарувачката. Иако конвенционалната мудрост можеби е да се задржи залихите на помиско ниво, во оваа клима, можеби е попаметно да се купи повеќе. Преработувачите не можат да добијат приход ако немаат залихи, па размислувањето и планирањето однапред да нарачаат и да го купат она што е потребно од добавувачите за да продолжат да го произведуваат може да биде од витално значење за успешна 2022 година.

Иако синџирот на снабдување претставува предизвик, најверојатно тоа е краткорочно прашање. Очекувањата се дека можеби ќе биде потребно извесно време за да се реши ситуацијата, но веројатно предизвиците со синџирите на снабдување ќе завршат во следните 12 месеци.

2. Инфлацијата ќе продолжи да има влијание

За разлика од пократкорочните прашања на синџирот на снабдување, инфлацијата е тренд кој моментално привлекува внимание и може да биде со нас некое време. Гледајќи напред, би можеле да предвидиме неколку години поскапување.

Речиси секоја компанија гледа како растат цените. Стапката на инфлација во моментов е повисока отколку што сме виделе некое време.

Ова има потенцијал да ја промени динамиката на пазарот на значителни начини. Инфлацијата влијае на се. Има кружно влијание. Како што преработувачите трошат повеќе за производство на производи, тие ги пренесуваат тие трошоци на потрошувачите.

3. Недостигот на работна сила ги зголемува проблемите со производството

Пазарот на труд претставува голем предизвик за бизнисите. Недостигот од работници создава тесни грла во производството. Ова придонесува за дополнителни проблеми со синџирот на снабдување.

Клучно за решавање на ова прашање може да биде плаќањето на повисоки плати. Како што ги зголемувате цените поради инфлацијата, повисоките трошоци за работна сила може да се пренесат на вашите клиенти.

4. Автоматизацијата во прв план

Додека производителите се борат да најдат работна сила, автоматизацијата доаѓа во прв план како решение за да помогне во решавањето на овој предизвик. Недостатокот на достапна работна сила ќе ја турка автоматизацијата како решение.

Се разбира, со години се зборува за поголема автоматизација, но совршената бура формирана од недостигот на работна сила, инфлацијата и проблемите со синџирот на снабдување го носи ова на врвот на листата за многумина во преработувачката индустрија.

Затоа, инвестирањето во роботиката и решенија за автоматизација треба да биде еден од приоритетите на производителите на храна.

Тука треба да се има на ум, дека автоматизацијата не треба да  резултира со отпуштања, бидејќи нема да замени никого. Едноставно ќе биде таму за да помогне да се пополнат празнините каде што човечкиот труд не е достапен.

Потоа, тука се работи кои луѓето не сакаат да ги работат одредени работи. Побарувачката не исчезнува, но работниците повеќе не сакаат да се пријавуваат за некои работни места. Автоматизацијата може да биде одговорот.

5. Промени во однесувањето на потрошувачите

Промените во начинот на кој луѓето јадат ќе продолжат да влијаат на индустријата во 2022 година и понатаму.

Потрошувачите прават поздрав избор кога станува збор за нивната исхрана. Пазарот на алтернативи за месо има корист од овие трендови, растејќи за 45% во 2020 година – двојно побрзо од конвенционалното месо. Овие алтернативи се поеколошки и растот на пазарот ги намалува цените, дополнително зголемувајќи го нивното усвојување.

Сепак, приходот на луѓето често одредува што купуваат за да јадат, па затоа што трошоците за живот се зголемуваат додека платите остануваат исти, дел од населението ќе внимава на нивните паричници кога ќе избира што да купи. Синџирот на снабдување, исто така, влијае на овие одлуки.

Пандемијата доведе многу повеќе луѓе да купуваат намирници и да готват дома. Овој тренд ќе остане со нас, дури и после пандемијата. Можеби ќе биде потребно многу за луѓето да се вратат на јадење во ресторани на начинот на кој тоа некогаш го правеа. Однесувањето е променето. Ова значи дека производителите треба да размислат како ги пакуваат своите понуди.

Предизвиците од 2022 година исто така претставуваат можности

Една од најдобрите работи во прехранбената индустрија е тоа што луѓето секогаш ќе треба да јадат. Заради тоа оваа индустрија може да ги преброди сегашните бури подобро од другите. Сите овие прашања се меѓусебно поврзани. Обраќањето на еден проблем може да помогне да се реши друг.

Додека формата во која преработувачите треба да ги снабдуваат своите производи може да се менува – што може да предизвика привремени предизвици и да поттикне промени – потребата за производите секогаш ќе постои. И тоа треба да им помогне на оние во преработувачката индустрија да бидат сигурни дека ќе истраат без оглед на предизвикувачките пазарни услови.

Извор: Foodindustryexecutive