Контејнерските бродови се соочуваат со невообичаено долги чекања во големите центри, а проблемите се очекува да траат неколку месеци
Непредвидливите царински политики на американскиот претседател Доналд Трамп, во комбинација со ниските нивоа на реките, предизвикуваат најлош застој во синџирот на снабдување во Европа од пандемијата на коронавирусот, предупредуваат компаниите за превоз и логистика.
Контејнерските бродови се соочуваат со долги чекања, а проблемите се најлоши во пристаништата во Ротердам, Антверпен и Хамбург, каде се очекува метежите да продолжат најмалку неколку месеци.
„Сите големи центри се преполни“, вели Цезар Луикенаар, генерален директор на WEC Lines, холандска компанија за превоз. Голем број важни пристаништа низ Европа работеа со максимален капацитет, рече Луикенаар.
Алберт ван Омен, извршен директор на холандската логистичка компанија Euro-Rijn Group, смета дека застојот е најлош од пандемијата, кога товарните текови ги преоптоварија пристаништата.
Проблемите се најновиот удар врз светскиот логистички систем кој до неодамна им дозволуваше на многу компании да одржуваат минимални залихи, сигурни во сознанието дека редовните превозни услуги редовно ќе ги надополнуваат залихите, според фиксен распоред.
Германската логистичка компанија, Contargo, ги предупреди клиентите дека се чека во просек 66 часа за товарење контејнери во Антверпен и 77 часа во Ротердам.
Во Антверпен, второто најпрометно пристаниште за контејнери во Европа, бродовите се истоваруваат помеѓу три и пет дена со задоцнување.
Логистичките компании ја обвинија кризата за проблемите, вклучувајќи ги и острите промени во царинската политика на САД, кои ги принудија компаниите за превоз на контејнери да ги обноват своите мрежи за да се прилагодат на остро променливите светски трговски текови.
Проблемите се влошуваат со ограничувањата за товарење на бродови на реката Рајна поради неочекувано ниските нивоа на вода.
Во меѓувреме, европските пристаништа се справуваат и со зголемен обем на увоз од Азија, бидејќи високите американски царини предизвикуваат стоката наменета за американскиот пазар да се пренасочи на други места, односно во Европа.
Извор: Financial Times