Најновото истражување на консултантската куќа Deloitte покажува дека Германија како индустриска локација продолжува да ја губи својата атрактивност. Посебно се погодени автомобилската индустрија и машинството, а мнозинството веќе префрлаат активности во странство или планираат да го сторат тоа.

Две третини од компаниите што ги испитувала компанијата веќе преселиле делови од нивната додадена вредност во странство. Во областа на машинското инженерство и автомобилите, многу од анкетираните носители на одлуки претпоставуваат дека атрактивноста на локацијата ќе продолжи да опаѓа.

45 отсто од анкетираните компании очекуваат Германија да заостанува уште повеќе во споредба со другите индустриски локации. Меѓу компаниите од машинството и автомобилската индустрија, оваа бројка е дури 65%, од кои речиси две третини очекуваат значително губење на атрактивноста, а третина очекуваат мало губење на атрактивноста.

Според Deloitte, претпоставката дека атрактивноста на локацијата ќе остане иста (46 проценти) преовладува и во другите сектори – особено во хемикалиите, градежништвото и транспортот и логистиката.

Главната причина се високите трошоци за енергија

67 отсто од анкетираните компании веќе одговориле на ситуацијата со умерено до силно поместување на нивниот синџир на вредност. Според студијата, овие смени досега се концентрирани на производство на компоненти и делови.
Сепак, планираните преместувања сè повеќе влијаат и на „деловите со поголема додадена вредност“ како што се предсклопувањето и производството воопшто.
Корпоративните области кои ретко се разгледуваат за преместување се купување, услуги за поддршка, истражување и централни корпоративни функции како што се менаџмент, маркетинг и продажба.

Според истражувањето, најважните причини за инвестирање во други земји се пониските трошоци за енергија (59 отсто), пониските плати (53 отсто), подоброто пазарно опкружување (51 отсто) и помалата бирократија (50 отсто).
Поретко се споменуваа пристап до суровини, подобри услови за инвестирање или субвенции, добри логистички врски и достапност на квалификувани работници.

Од споменатите причини, машинското инженерство и автомобилската индустрија првенствено се повеќе привлечени од Азија и САД. Во другите сектори, пак, преовладуваат другите земји од ЕУ како дестинации за инвестирање. Забележливи се трендовите и во другите сектори кон преселување од Азија во САД или Европа. Меѓу земјите на ЕУ, особено често се споменуваат Полска, Романија и Чешка.

Германските компании бараат намалување на бирократијата и поевтина енергија, а не субвенции

Според Deloitte, огромното мнозинство од анкетираните компании претпоставуваат дека Германија ќе загуби во сегашната трка за субвенции со САД и Кина.
И покрај тоа што мнозинството од 36 проценти нагласуваат дека Германија треба да биде поактивна , претставниците на компаниите, особено во машинското инженерство и автомобилската индустрија, генерално не бараат повеќе субвенции или инвестициски стимулации, туку намалување на бирократијата, конкурентни цени на енергија, како и поголеми инвестиции во образованието, инфраструктурата и дигитализацијата.

Извор: Welt