Потрошувачка на мало во Еврозона

Уделот на малопродажбата во потрошувачката на потрошувачите во ЕУ се намалил трета година по ред во 2024 година на 32,6%, според нова студија од NIQ Geomarketing.

Просечната куповна моќ по глава на жител во ЕУ пораснала за 3% во 2024 година на околу 21.008 евра, покажуваат податоците.

Жителите на ЕУ заедно имале околу 9,5 трилиони евра на располагање за трошење на широк спектар на неопходни и дискрециони производи.

Растот на малопродажбата се забавил во 2024 година, со зголемување од 3% во споредба со 5,5% во 2023 година, при што земјите од Источна Европа како Романија (+14,9%) и Бугарија (+9,9%) бележат најголем раст. Спротивно на тоа, Естонија доживеа намалување од 1,3% во прометот на мало.

Стапката на инфлација во ЕУ се стабилизирала во текот на годината, во просек изнесувајќи 2,6%. Романија доживеа најголемо зголемување на цените (+5,8%), додека Литванија имаше најниско (+0,9%).

Меѓу земјите од ЕУ-27, Хрватска имала највисока потрошувачка на мало од 48% (зголемување од 0,5% на годишно ниво), по што следуваат Бугарија (46,3%) и Унгарија (45,3%), при што обете бележат мал годишен пад.

Повисоката куповна моќ им овозможи на потрошувачите да дадат приоритет на заштедите и трошоците кои не се во малопродажба. Со само 25,1%, Германија имаше најмал удел на потрошувачката во малопродажбата.

Студијата, исто така, истакнува побавен раст на куповната моќ и прометот во малопродажбата во споредба со претходните години и различните навики за трошење кај различните генерации, при што генерацијата X имаше најголема куповна моќ, а генерацијата Z даде приоритет на практичноста.

Бејби-бумерите биле најсвесни за трошоците, фаворизирајќи приватни етикети и промоции.

Филип Вилрот, раководител на студијата на NIQ, изјави: „Малопродажбата останува централна компонента на потрошувачката во ЕУ, дури и кога нејзиниот удел продолжува да се намалува. Довербата на потрошувачите остана кревка од пандемијата, при што многу Европејци се загрижени за економските перспективи на нивната земја.

„Инфлацијата, зголемувањето на трошоците за живот и климатските промени се меѓу главните грижи и водат кон повнимателно однесување при трошење.“

Извор: Esmmagazine