Германското здружение за автомобилска индустрија VDA објави анализа на прогнозите за овогодинешниот пазар на автомобили, фокусирајќи се на продажбата на електрични автомобили.
Додека вкупната продажба на автомобили се очекува да се намали многу малку, за електричниот сегмент песимизмот е поголем, поради законските измени, се вели во анализата.

Производителите на автомобили во Германија веруваат дека продажбата на електрични автомобили ќе падне до 14% во 2024 година како резултат на укинувањето на државните субвенции и падот на побарувачката за такви возила. (Во декември, коалициската влада на канцеларот Олаф Шолц ја прекина субвенцијата за електрични возила на краток рок, една година порано од претходно планираното).
За сегментот PHEV се очекуваат зголемувања до 5 %, така што во целина, продажбата на електрични автомобили ќе успори за околу 9%, велат од VDA.
Проценетите вредности се 451.000 единици за чисто електрични автомобили (BEV) и 185.000 за PHEV, т.е. plug-in хибридни автомобили со електричен опсег до 100 km. Тоа би било првпат продажбата на електрични автомобили во Германија да бележи годишен пад, откако забележа значителни зголемувања од година во година во изминатата деценија.

За целиот германски пазар на автомобили, производителите на автомобили предвидуваат благ пад од околу 1% на околу 2,8 милиони единици. Обемот е за околу 25% помал од оној што го забележа оваа земја во 2019 година, пред пандемијата и кризите кои влијаеја на автомобилската индустрија.
Останатите меѓународни пазари на автомобили може да забележат благ пораст, со 4% за Европа (ЕУ плус ЕФТА и Велика Британија) и малку помал раст за Кина (+1%).
Светскиот пазар на автомобили би можел да порасне за 2%, што значи дека повторно ќе се достигне нивото од 2019 година.

За германското производство на возила, VDA вели дека нема оптимизам, се предвидува ниво слично на она од 2023 година.
Германските компании би можеле да го зголемат обемот произведен во погоните во други земји на 10,6 милиони единици, 4% повеќе од минатата година. А во однос на извозот, очекувањата се доста песимистички, со можен пораст од само еден процент, на 3,1 милион автомобили, што е околу 76% од локалното производство.
Германија е и најголемиот автомобилски пазар во ЕУ и земја со најголемо производство на автомобили во регионот и важи за мотор на европската автомобилска индустрија.

Извор: Automotive News Europe