Извршниот директор на Tesla, Елон Маск вели дека кинеските компании за електрични возила ќе ги „уништат“ ривалите без трговски бариери.
Кинескиот ривал BYD го престигна Tesla како најпродавана компанија за електрични возила во светот минатиот квартал.
Извршниот директор на Tesla, Илон Маск, рече дека кинеските производители на автомобили ќе ги „уништат“ глобалните ривали без трговски бариери, нагласувајќи го притисокот со кој се соочува лидерот на пазарот на електрични возила во САД од ривалите како што е BYD, кои се тркаат за проширување ширум светот.
Коментарите на Маск доаѓаат откако BYD поддржан од Ворен Бафет – со своите поевтини модели и поразновидна линија – ја престигна Тесла како најпродавана компанија за електрични возила во светот минатиот квартал, и покрај длабокото намалување на цените на американскиот производител до 2023 година.
Кинеските автомобилски компании беа „најконкурентни“ и „ќе имаат значителен успех надвор од Кина, во зависност од тоа какви тарифи или трговски бариери се воспоставени“, рече Маск на разговорот со аналитичарите по заработката во средата.
„Ако не се воспостават трговски бариери, тие прилично ќе ги уништат повеќето други автомобилски компании во светот“, рече тој. „Тие се исклучително добри.
Маск има причина да биде загрижен.
Минатата година тој предизвика ценовна војна за да ги привлече потрошувачите погодени од високите трошоци за задолжување, за возврат да ги притисне маржите на Тесла и да ги загрижи инвеститорите. Во средата, Маск предупреди дека Tesla ја достигнува „природната граница на намалување на трошоците“ .
Tesla планира да започне со производство на поевтин компактен електричен автомобил со кодно име „Редвуд“ кон средината на 2025 година за да се натпреварува со евтините ривали, објави Ројтерс во вторникот.
Маск во средата потврди дека Tesla очекува да започне со производство на својата следна генерација електрични возила во својата фабрика во Тексас во втората половина на 2025 година.
Но, кинеските производители на електрични возила, вешти да ги контролираат трошоците со стабилен синџир на снабдување, брзо се движат. Со зголемената конкуренција и вишокот капацитет во Кина, многумина сега работат на брзо проширување на своето странско влијание, откако долгогодишните државни субвенции помогнаа да се зголеми домашната продажба.
„Комплетноста и еластичноста на изградбата на повеќедецениската инфраструктура за обработка на батерии за материјали за батерии насочена од државата е тешка конкуренција“, рече Рос Грегори, партнер во консултантот New Electric Partners со седиште во Мелбурн.
Сепак, свесноста за брендот на кинеските автомобилски компании во САД е екстремно ниска, а нивната доверливост, издржливост и безбедност се во средна вредност, така што тие треба да поминат долг пат за да го освојат уделот на американскиот пазар, рече Спенсер Имел, партнер во фирмата за увид на потрошувачите Лансгтон.
„Тие уживаат голема побарувачка во Кина со иновации како што се технологијата во автомобилот и замена на батерии“, рече Имел. „Тоа, веруваме, ќе биде важна состојка и диференцијатор во нивниот иден раст во странство“.
Коментарите на Маск, исто така, доаѓаат кога претседателските избори во САД се зажештуваат. Претседателот Џо Бајден изјави дека Кина е решена да доминира на пазарот за електрични возила и дека „нема да дозволи тоа да се случи“.
Поранешниот претседател Доналд Трамп, кој е фаворит за републиканската номинација за претседател оваа година, сигнализираше дека ќе ги удвои царините доколку биде избран, повикувајќи на универзална царина од 10% за целиот увоз во САД и отповикувајќи го стаусот на најповолна нација за тргување на Кина.
Европа, исто така, зазеде протекционистички став кон кинеските производители на електрични возила. Минатата година, Европската комисија започна истрага за тоа дали да се воведат казнени царини за да се заштитат производителите на електрични возила од поевтиниот кинески увоз на електрични возила, за кои вели дека имаат корист од државните субвенции.
Повеќе од царини , на САД и на Европа им требаат политики што ќе им дадат време на нивните производители на автомобили да изградат разновиден синџир на снабдување, рече Грегори од Њу Електрик.
Извор: Automotive News Europe