Добрите години во автомобилската индустрија завршија. Ефектите ги чувствува дури и премиум производителот Mercedes-Benz. Компанијата претстави значително полоши бројки за минатата 2024 година во споредба со 2023 година. Групацијата Mercedes-Benz објави дека го намалува производствениот капацитет во Германија и пренесува дел од производството во поевтини земји во Источна Европа бидејќи се бори со жестоката конкуренција и нееднаквата побарувачка на светскиот пазар на автомобили.

Мерцедес ќе го премести производствениот капацитет во Европа. „Уделот на евтините земји во ЕУ ќе се зголеми од 15 на 30 % до 2027 година“, рече финансискиот директор Харалд Вилхелм. Факторските трошоци на фабриката во Кечкемет, Унгарија, се за 70% пониски од оние на германските фабрики. Како резултат на тоа, капацитетот во Унгарија значително ќе се зголеми, додека во Германија ќе опаѓа за 100.000 возила годишно.

Овој потег следи откако производителот на автомобили претрпе значителен пад на профитот минатата година, главно поради лошите перформанси на неговиот бизнис во Кина. Профитот пред оданочување на Mercedes лани се намали за 31% во споредба со претходната година на 13,6 милијарди евра. Во истиот период, продажбата паднала за 4,5% на 145,5 милијарди евра.

Бордот на директори, предводен од извршниот директор Ола Калениус, сака да се спротивстави на ова со програма за заштеди вредна милијарди. Според производителот на автомобили, на краток рок, изгледите се мрачни: компанијата предвидува натамошен пад на продажбата и профитот за тековната година.
Дополнително, продажбата на нови автомобили најверојатно ќе падне малку под и онака ниското ниво од 1,98 милиони возила. Производителот е поуспешен со своите транспортери и комбиња, кои постигнуваат далеку поголем принос од неговите патнички автомобили.

Со цел да се врати на повисоко ниво до 2027 година, одборот на директори предводен од Калениус објави програма за штедење наречена „Перформанс на следно ниво“. Дел од оваа програма е и намалување на персоналот во Германија, што менаџерите не го прецизираа.

Севкупно, фиксните трошоци на групата треба да се намалат за 10%.

До 2027 година, Mercedes-Benz сака да ги прошири своите фабрики ширум светот за да произведува помеѓу два и 2,2 милиони возила годишно.

Годинава производителот на автомобили е под притисок на многу фронтови. Изгледите се особено слаби во Кина, најголемиот пазар на продажба. На ова се додава и неизвесноста за идниот тек на политиката во ЕУ, каде повторно се водат преговори за забраната за мотори со согорување во 2035 година.