Глобалниот логистички сектор нема да ги избегне економските падови во 2023 година, предвидуваат две аналитички куќи.
Според ММФ и ОЕЦД, глобалната економија се соочува со значителни предизвици во 2023 година.
На пример, ОЕЦД предвидува дека растот во ЕУ и САД ќе биде еднаков на само 0,5 отсто следната година.
Според Transport Intelligence, ваков развој неизбежно ќе влијае на глобалниот логистички сектор.
„Јасно е дека влегуваме во период на економски интензитет, каде што бројот на вработени и средствата ќе бидат намалени за да се задоволи побарувачката“, сметаат аналитичарите на Transport Intelligence.
Неколку транспортни и логистички компании како Fedex, Amazon, CH Robinson, во изминатиов период објавија песимистички прогнози и информации за големи и масовни отпуштања на вработените со цел да ги намалат трошоците, а како резултат на намалената побаруваччка.
Аналитичарите на Xeneta исто така сметаат дека претстојат тешки времиња за логистичката и транспортната индустрија. И морскиот и воздушниот товарен транспорт ќе се соочат со значителни предизвици.
„Кризата на трошоците за живот ја намалува куповната моќ на потрошувачите и остава слаб апетит за увезена контејнерска стока“, вели извршниот директор на Xeneta, Патрик Берглунд.
Xeneta предвидува дека обемот на прекуокеански транспорт може да се соочи со пад од 2,5%.
Во исто време, превозниците добиваат нови бродови и дополнителен капацитет, што значи дека прекумерниот капацитет сега може да стане проблем по долгиот период на недостиг на капацитет и тесни грла.
Падот на обемот и цените на океанскиот товар може да влијае и на пазарот на воздушен товарен транспорт, наведуваат од Xeneta, бидејќи операторите може да префрлат дел од транспортот од воздух на море.
„Тоа ќе има големо влијание врз сегментот на воздушниот товарен транспорт, каде што обемот е природно многу помал“, вели Берглунд.
Извор: Shipping Watch