Според податоците од TGM Research секое второ семејство во Европа има домашно милениче. А овој тренд бележи нагорна линија во последните години. Србија е една од земјите кои успеаа да го искористат и да заработат од овој тренд.
Србија извезува храна за домашни миленици во 55 земји
Пред четиринаесет години, Србија произведувала само 255 тони храна за кучиња и мачки. Минатата 2024 година , производството изнесувало 97.545 тони, или 382 пати повеќе.
Извозот на храна од Србија ладни достигна 179 милиони евра, според Републичкиот завод за статистика анализиран од GlobalPETS, водечкото светско издание за индустријата за домашни миленици. Тоа е повеќе отколку што Србија извезува јаболка, на пример.
Храната за домашни миленици се искачи на шестото место . Пред нив се само житарките, цигарите, тутунот и бобинките.
Србија сега извезува храна за кучиња и мачки во 55 земји. Пред пет години имаше 38 пазари. Отворени се 17 нови дестинации – САД, Бразил, Мексико, Чиле, Перу, Индонезија, Јужна Кореја, Јапонија, Бангладеш, Тајван.
Една фабрика, 84 %од пазарот
Според податоците од Company Wall, Србија има 67 активни производители на храна за животни. Минатата година, оваа индустрија вработувала 657 работници и остварила приходи од 24,89 милијарди динари.
Фармина Пет Фудс Инџија, фабрика во сопственост на холандска компанија, држи 84,3 проценти од сите приходи. Нејзините приходи минатата година изнесуваа 20,98 милијарди динари. Вработува 372 работници, повеќе од половина од сите вработени во индустријата. Фармина, мерено според резултатите од извозот, е 42-ра најголема европска компанија. Повеќе од 90% од производството оди на странски пазари.
Помеѓу 2020 и 2024 година, во оваа индустрија се основани 31 нова компанија.
На што се темели успехот на Србија?
Успехот се потпира на три столба. Првиот е аграрната традиција – пристап до квалитетни суровини без генетски модифицирани организми. На пазарите каде што сопствениците на домашни миленици се сè повеќе загрижени за тоа што завршува во чиниите на нивните кучиња и мачки, ова стана одлучувачка предност.
Вториот е регулаторната рамка. Во 2011 година беше усвоен Правилникот за нуспроизводи од животинско потекло. Бројот на фабрики одобрени за извоз во ЕУ оттогаш се зголеми на 22. Системот за електронска сертификација TRACES ги забрза процедурите и ги намали трошоците.
Третиот е економијата. Пониски трошоци за работна сила отколку во Западна Европа, но исти стандарди за производство. Резултатот е конкурентна цена и задоволителен квалитет.
Европскиот пазар на храна за домашни миленици вреди 29,2 милијарди евра годишно. Волуменот е 9,1 милиони тони. Европа, според проценките на Европската федерација на производители на храна за домашни миленици (FEDIAF), има 139 милиони домаќинства со домашни миленици.
Извор: Biznis.rs



























