Се очекува пазарот на замрзната храна во Европската Унија да порасне од 74,6 милијарди долари во 2025 година на приближно 125,5 милијарди долари во 2035 година, регистрирајќи апсолутен раст од 50,9 милијарди долари во овој период. Ова е еквивалентно на вкупно зголемување од 68,2 %, при што се очекува пазарот да се прошири со сложена годишна стапка на раст од 5,3%, според извештајот на Future Market Insights.
Агенцијата за аналитика очекува обемот на пазарот да се зголеми за речиси 1,7 пати во истиот период, поткрепен од растечката побарувачка за практични решенија за храна од европските домаќинства, зголемувањето на преференциите на потрошувачите за производи со продолжен рок на траење и алтернативи за готвење што заштедуваат време.
Имплементацијата на напредни технологии за замрзнување и проширувањето на деловите за замрзната храна во модерните малопродажни објекти, исто така, ќе придонесат за растот на овие прехранбени производи, се наведува во извештајот на агенцијата.
Нудење практични решенија
Потрошувачите очигледно бараат практични решенија за да заштедат време при готвењето. Пазарот на ЕУ е сведок на влегување на премиум сегменти во категоријата замрзната храна, вклучувајќи органски и производи фокусирани на здравјето. Производителите развиваат иновативни формули, вклучувајќи премиум готови оброци, занаетчиска замрзната храна со „чисти етикети“, напредно пакување за продолжена свежина и технологии за одржливо замрзнување, за да ги задоволат променливите преференции на европските потрошувачи за практичност, квалитет, хранлива вредност и одговорност за животната средина.
Прогноза до 2035 година
Од 2030 до 2035 година, се очекува пазарот да порасне од 96,9 милијарди долари на 125 милијарди долари, додавајќи уште 28,6 милијарди долари. Овој период ќе се карактеризира со масовно усвојување на премиум производи, интеграција на напредни индивидуални технологии за брзо замрзнување за повисок квалитет на производот, развој на иновативни решенија за одржливо пакување со продолжен рок на траење и проширување на сегментите на премиум органски и производи ориентирани кон здравјето. Зголемената побарувачка за практични решенија за готвење и планирање оброци, зголемените професионални препораки од нутриционистите, како и строгите регулативи на ЕУ што ја поддржуваат безбедноста на храната, ќе ја поттикнат одржливата побарувачка за нутритивно комплетна, практично спакувана и одржливо произведена замрзната храна.
Која е причината за растот досега?
Помеѓу 2020 и 2025 година, побарувачката за производи во категоријата доживеа силен раст, поттикнат од забрзаните промени во животниот стил што ги позиционираа замрзнатите производи како клучни решенија за зафатените потрошувачи, за кои планирањето на оброците и оптимизацијата на времето се клучни. Пазарот порасна благодарение на европските потрошувачи кои бараат погодност и производителите кои ги препознаваат комерцијалните можности во понудата на висококвалитетна, премиум и специјализирана замрзната храна. Од една страна, тие ги освоија домаќинствата, а од друга страна, привлекоа професионални оператори во секторот за угостителство. Големите меѓународни производители на замрзната храна го проширија својот производствен капацитет преку стратешки инвестиции во европски производствени бази, додека регионалните играчи развија специјализирани техники на замрзнување кои ги задоволуваат специфичните вкусови преференции и нутритивните барања на различните пазари на ЕУ.
Зошто побарувачката за замрзната храна расте во ЕУ?
Развојот на пазарот во Европа е поткрепен со фундаментална промена во навиките на потрошувачите кон погодност и заштеда на време. Замрзнатата храна сè повеќе се смета за основна за јадење дома, со напредни методи на конзервирање и хранливи квалитети споредливи со свежите алтернативи, а воедно нудат погодност и подолг рок на траење.
За европските потрошувачи и операторите на угостителски услуги, квалитетот на производот, задржувањето на хранливите материи, погодноста и одржливото пакување се приоритети, што ја поттикнува побарувачката за специјализирани понуди кои испорачуваат супериорен вкус.
Динамиката на животниот стил на современите европски потрошувачи и нивната растечка свест за начините за намалување на отпадот од храна ја поттикнуваат побарувачката за професионално обработени замрзнати производи од сертифицирани европски производители. Домаќинствата бараат производи со сертификати за квалитет кои се во согласност со строгите стандарди за безбедност на храната на ЕУ.
Регулаторните органи во земјите-членки на ЕУ наметнуваат сè појасни правила за производство на замрзната храна, како и барања за соодветно етикетирање и протоколи за безбедност на храната за да се обезбеди квалитет и безбедност за потрошувачите.
Сегментација на категории
Се очекува замрзнатите готови оброци да достигнат 35 проценти од вкупната побарувачка за замрзната храна во Европа до крајот на 2025 година. Ова ја одразува доминантната позиција на сегментот во однос на другите категории на замрзнати производи. Овој значаен удел ги одразува исклучително високите нивоа на прифаќање на таканаречените „готови оброци“ меѓу европските потрошувачи и постојано растечката група домаќинства и во Западна и во Источна Европа кои имаат ограничено слободно време и даваат приоритет на брзата подготовка на оброци.
Во рамките на сегментот, премиум гурманските понуди го зголемуваат својот пазарен удел.
Извор: Future Market Insights




























