Кои се најголемите трендови во храната за 2026 година? Според Foodnavigator, протеините ќе останат водечки тренд во формулациите за храна и пијалоци. Влакната се појавуваат како нов протеин воден од фокусот на здравјето на цревата.
Функционалната храна ги замаглува границите со додатоците што нудат целни здравствени придобивки, а замените на состојките се зголемуваат поради нестабилноста на суровините и притисоците од трошоците.

Протеините ќе бидат најголемиот тренд во храната во 2026 година. Но, овој макронутриент нема да биде единственото големо движење што ќе ја обликува годината.
Kои се трендовите кои ќе го менуваат пејсажот на индустријата за храна и пијалоци во 2026?

Влакната се новиот протеин


Токму кога сите велат дека протеините ќе продолжат да доминираат во формулацијата на храна и пијалоци во 2026 година, има и најави дека влакната сега се, всушност, новиот протеин.
Неколку трендови за промоција на влакна добиваат на интензитет истовремено – од движењето GLP-1, каде што влакната ја поддржуваат ситоста, до растечкиот фокус на здравјето на цревата. Акациевите влакна, кои функционираат како емулгатор, стабилизатор и текстуратор, исто така нудат пребиотски придобивки, помагајќи во негувањето на корисните цревни бактерии.

Заматување на границите помеѓу додатоците во исхраната и храната

Функционалната храна и пијалоци се поприсутни од кога било, а овие нови и возбудливи производи се напојуваат со состојки кои имаат здравствени придобивки.
Трендот се темели на потрошувачите кои сакаат исхраната да направи повеќе од само одржување.
Заради тоа, индустријата за храна и пијалоци сè повеќе ги заматува границите помеѓу додатоците во исхраната и храната, како на пример производи дизајнирани за ослободување од стрес или оние кои го промовираат здравјето на косата и ноктите.

Овие состојби на потреби традиционално припаѓале на секторите за додатоци во исхраната, убавината или нутрицевтиката. Но, тоа се менува.
Ова е најголемиот тренд. Не само за 2026 година, туку и за годините што доаѓаат. Потрошувачите сакаат нивната исхрана да направи повеќе за нивното здравје и долговечност.

Замена на состојките за одржливост – и профитабилност

Алтернативите на растителна основа за состојки од животинско потекло не се нови во индустријата за храна и пијалоци.
Приливот на вегански иновации доведе до замена на месото, млечните производи и јајцата со нови состојки, при што одржливоста е клучен двигател.
Ново е нестабилноста на цените од која зависат многу производители на суровини.
Оваа нестабилност води кон поместување кон алтернативни состојки – не првенствено за еколошка одржливост, туку за одржливост на бизнисот.
Нестабилноста на суровините е многу тешка за управување“, вели Габриеле Примавера, главен службеник за стратешки маркетинг и развој на бизнисот во Nexture. Без разлика дали станува збор за какао или јајца – и двете
кои се погодени од глобален недостиг – компаниите се борат да си ги дозволат.
Денес, одржливоста не е само за спасување на планетата, туку и за опстанок на бизнисот.“

ПОВРЗАНИ НАПИСИ:

Потрошувачката на замрзната храна во ЕУ се зголемува и се очекува брзо да расте

Продажбата на органска храна во Италија достигна 10,4 милијарди евра, раст од 6%