Се очекува железничката линија Тирана-Драч-Ринас, која ќе работи со електрични возови и брзина до 120 км/ч, да започне со работа на почетокот на 2027 година.
Генералниот директор на Албанските железници, Ергис Вердо, во интервју за ATSH објави дека инфраструктурните работи се при крај, при што околу 87% од работите се завршени, додека во моментов се работи на сигналните и телекомуникациските системи.
Паралелно, во тек се работи за изградба на осум нови железнички станици по должината на линијата, кои се очекува да бидат завршени до мај 2026 година.
Неодамна, нагласи Вердо, е отворен меѓународен конкурс за електрификација на линијата, со цел склучување на договорот на почетокот на 2026 година.
„Нашиот план е да ги финализираме сите потребни компоненти за модерна електрифицирана линија во рок од 2026 година, за да можат електричните возови да почнат да сообраќаат на почетокот на 2027 година“, рече Вердо.
Важен дел од проектот е продолжувањето на железничката линија од 4 километри за да се овозможи поврзување со Новиот булевар на Тирана, со нов железнички терминал во срцето на главниот град.
Благодарение на оваа инвестиција, патувањето од центарот на Тирана до аеродромот „Мајка Тереза“ ќе трае само 10 минути, додека од Тирана до Драч, околу 26 минути.
Исто така, оваа модерна железничка линија претставува одржлива транспортна алтернатива, особено за патувања до аеродромот, помагајќи да се намали градскиот сообраќај и загадувањето на воздухот.
Проектот за железница Драч – Тирана и поврзувањето со меѓународниот аеродром во Тирана создава ефикасен и добро поврзан систем помеѓу двете метрополи. Тој обезбедува брзи и лесни врски помеѓу патиштата, аеродромот и пристаништето Драч, кое е најголемото и најважното пристаниште во регионот.
Албанија има долгорочна стратегија за развој на железничката мрежа и нејзина интеграција во железничкиот систем на Европската Унија.
„Оваа ориентација е дефинирана во Националната транспортна стратегија и Акцискиот план за железнички транспорт, кои имаат за цел да ги модернизираат постојните линии, да изградат нови врски и да ги усогласат техничките, еколошките и безбедносните стандарди со оние на ЕУ“, нагласи Вердо.
Клучен елемент на оваа стратегија е интеграцијата на Албанија во Трансевропската транспортна мрежа (TEN-T), каде што Албанија е дел од основните и сеопфатните коридори.
Приоритетните проекти вклучуваат Коридор VIII (Драч – Рогожина – Елбасан – Поградец) и линијата Вора – Хани и Хотит, кои обезбедуваат регионални и меѓународни врски со соседните земји и, преку нив, со европската железничка мрежа.
Покрај инвестициите во инфраструктурата, стратегијата вклучува длабоки институционални и регулаторни реформи. Ова вклучува создавање отворен и конкурентен железнички пазар, зајакнување на капацитетите на регулаторните органи и промовирање на одржлив транспорт, намалување на употребата на патниот транспорт во корист на железницата.
На долг рок, овие мерки ќе ѝ овозможат на Албанија не само да ја модернизира својата железничка мрежа, туку и да стане составен дел од европскиот транспортен ланец. Ова значително ќе го подобри економскиот развој, безбедноста на движењето и трговската размена во регионот.
Извор: Telegrafi