Кина ја надмина Јапонија како најголем извозник на возила во светот во првата половина од оваа година – а аналитичарите го припишуваат достигнувањето на зголемената популарност на возилата со нови енергетски производи произведени во земјата.
Во првата половина на 2023 година, Кина извезла 2,341 милиони возила, што е зголемување од 76,9% на годишно ниво, или за 46,42 милијарди американски долари, според Кинеската асоцијација на производители на автомобили (CAAM).
Јапонија заостана со 2,02 милиони единици во истиот период, што е раст од 17 отсто на годишно ниво, покажаа податоците од Јапонската асоцијација на производители на автомобили.
Во Кина, првите десет автомобилски брендови во однос на обемот на извоз се SAIC, Chery, Changan, Great Wall Motors, Geely, Dongfeng, BYD и BAIC.
SAIC продолжува да го зазема првото место, со обем на извоз од 483.000 возила и се очекува да достигне 1,2 милиони возила до крајот на годината. Најголем дел од обемот на извозот на SAIC придонесе нејзиниот бренд MG, чија глобална продажба во првата половина од годината изнесуваше вкупно 370.000 возила.
Претходно на кинескиот автомобилски форум, Фанг Јинлианг, глобален менаџерски партнер на McKinsey & Company – консултантска фирма за менаџмент, сподели дека зголемената побарувачка за нови енергетски возила на европските пазари создаде единствена можност за кинеските производители на автомобили да ја задоволат оваа побарувачка поради ограничени можности на европските производители на автомобили за снабдување локално во следните две до три години.
Русија, Мексико и Белгија се меѓу првите три дестинации за вкупниот извоз на возила во Кина, според податоците за извозот во првите пет месеци од годината.
Кинеските автомобилски марки продолжуваат да ја зголемуваат својата мрежа за продажба на нови енергетски возила во странство. На пример, електричниот бренд Zeekr на Geely беше основан дури во 2021 година и досега, тој веќе беше распореден во Европа. Во април 2022 година, Zeekr објави дека нејзината прва серија на продавници со директно управување ќе слета во Шведска и Холандија оваа година и ќе започне со испорака последователно. Понатаму, брендот Jetour на Chery, исто така, воспостави извозен екосистем со продажни и сервисни мрежи во повеќе од 30 земји на Блискиот Исток, Африка, Централна и Јужна Америка и Азија Пацифик.
До крајот на 2023 година, се предвидува дека вредноста на извозот на автомобили на Кина ќе ја надмине границата од 80 милијарди американски долари, според SunXiaohong, генерален секретар на Кинеската стопанска комора за увоз и извоз на машини и електронски производи.