По години на високи профити, германските производители на автомобили моментално се во надолен тренд.

Германскиот производител на автомобили BMW со седиште во Минхен известува за пад на профитот по неговите рекордни резултати во годините по коронавирусот. Покрај слабеењето на продажбата во Кина, BMW се соочува и со многу други проблеми.

Во фискалната 2024 година BMW заработил 7,7 милијарди евра по оданочување, што е за 37% помалку од претходната година.

Продажбата на BMW исто така претрпе значителен пад од 8,4%, на 142 милијарди евра. Сепак, BMW очекува зголемена побарувачка за тековната година.

И покрај „предизвикувачката“ ситуација и неодамнешните зголемувања на царините наметнати од САД, се очекува добивката пред оданочување да се врати приближно на нивото од 2024 година.

Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе изјави: „Дури и во тешки услови, ние остануваме на курсот“.

За тековната година, производителот на автомобили очекува зголемена побарувачка и „малку“ растечки удел на електрични автомобили во испораките; во 2024 година, ова учество беше 17 %. Добивката пред оданочување ќе биде на ниво од 2024 година.

Колку е длабока кризата со која се соочуваат производителите на автомобили?

БМВ не е сам во својот пад на профитот. Другите два големи германски производители на автомобили, Фолксваген и Мерцедес-Бенц, исто така, пријавија сличен пад. Профитот на VW падна за 31% на 12,4 милијарди евра, додека на Mercedes падна за 28% на 10,4 милијарди евра. И тие, меѓу другото, се жалат и на тешката средина во Кина.

За правилно да ја процените финансиската состојба, вреди да ја проширите вашата перспектива. Не треба само да се споредуваат сегашните резултати со последните неколку години, вели експертот за индустрија Френк Швоуп, кој предава автомобилска економија на Универзитетот за применети науки за мали и средни бизниси во Келн и Хановер.

 „Во моментов гледаме нормализација по исклучителна ситуација со невиден профит. По првичниот пад во коронавирусот во 2020 година, немаше речиси никакви попусти во следните години – особено поради недостигот на чипови и возила – и промена кон поскапи модели“, објаснува тој. „Ова им донесе на производителите како VW, Mercedes и BMW претерано високи маржи кои вообичаено се недостижни.

Ова е видливо и во бројките на БМВ: Претходниот рекорден профит од 18,6 милијарди евра датира од 2022 година. Во 2021 и 2023 година тој беше повеќе од 12 милијарди евра секоја.

Во споредба со тоа, сегашниот резултат изгледа незначителен. Но, пред овие три исклучителни години да го сменат реперот, претходниот рекорден профит од 2017 година беше 8,7 милијарди евра. Дури и ако се земе предвид инфлацијата, сегашниот резултат од 7,7 милијарди евра не изгледа толку лош во споредба.

Швопе се согласува, мислејќи на сите три големи компании: „Сегашните бројки не се лоши. Тие само изгледаат лошо во споредба со исклучителните години“, вели тој. Но, тоа не е причина да звучи сосема јасно: времињата се предизвикувачки, а производителите имаат легитимна „загриженост за претстојната криза и би било мудро да ги приспособат своите структури рано за да ги направат отпорни на временските услови“, вели Швопе.