Европската индустрија за патен транспорт страда од голем недостаток на возачи. Според пресметките на Transport Intelligence (TI) европскиот транспортен сектор има недостаток од приближно 400 илјади возачи. Најтешка е ситуацијата во Полска, Велика Британија и Германија, објавува специјализираниот портал Trans.info.
Според проценките на аналитичарите, најсериозен е проблемот во Полска, каде има недостаток од дури 124 илјади возачи. Полска досега овој проблем го решава со увоз на возачи од други земји, најмногу од Украина.
Тешка е ситуацијата и во Велика Британија, каде што, според различни проценки, има недостаток од 60.000 до 76 илјади возачи. Во Велика Британија, Брегзит и пандемијата придонесоа за јазот во персоналот, што предизвика многу вработени да заминат.

Недостатокот на возачи се чувствува и во Германија, каде недостатокот се проценува на 45 илјади до 60 илјади возачи. Прогнозите велат дека во 2027 година Германија ќе има недостаток од дури 185.000 возачи.

Недостатокот на возачи е многу сериозен проблем, особено сега, со голема побарувачка за транспортни услуги низ Европа поради отворањето на економиите и зголемување на потрошувачката. Недостатоците резултираат, меѓу другото, со зголемување на платите и трошоците и, следствено, со зголемување на цените на производите и услугите.

Меѓу начините на кои земјите можат да се справат со недостатокот на возачи се краткорочните, како што се: зголемување на платите, воведување бонус и бонус системи, флексибилно работно време, па дури и можност за стекнување акции во компанијата од страна на возачите. Привремена работа е исто така можна во периодот на зголемена побарувачка за транспортни услуги.

Другите рецепти се долгорочни по природа – како што се програми за обука (вклучително и практикантска работа), програми за вработување вработени, употреба на поранешен воен персонал и конечно создавање подобри можности за одмор за возачите .
Воведувањето на автономни возила се чини дека е решение за недостатокот на возачот, но тоа е повеќе тема за иднината.

Исто така, многу се зборува за намалување на возраста потребна за добивање возачка дозвола за возење тешки возила до 18 години. Транспортниот сектор се бори со проблемот на стареење на работната сила. Според ИРУ, во Полска само 11% од возачите се на возраст под 25 години. Ова е сепак подобро од европскиот просек од 7%.

Извор: Тrans.info