Генеративната вештачка интелигенција и зголемениот фокус на одржливоста го преобликуваат потрошувачкиот пазар во 2025 година, менувајќи го начинот на кој луѓето прават избори, купуваат и се поврзуваат со брендовите, открива нова студија.
Студијата „Што е важно за денешниот потрошувач 2025“ на истражувачкиот институт „Capgemini “ покажува дека генеративната вештачка интелигенција ги надминува традиционалните пребарувачи како почетна точка за онлајн купување.
Над половина од потрошувачите (58%) користат алатки како ChatGPT за да откријат производи и услуги, што претставува значајна промена во дигиталниот маркетинг.
Извештајот истакнува дека брендовите треба да ја оптимизираат својата содржина за платформите за пребарување управувани од вештачка интелигенција, за подобра видливост и ангажман.
Други наоди
Трговијата преку социјалните медиуми стана клучен канал за продажба, особено за генерацијата Z, при што 53% од нив направиле купувања директно преку социјалните платформи.
Брендовите треба да инвестираат во своето дигитално присуство преку маркетинг на инфлуенсери, искуства за купување во живо и соработка со креатори на содржини, според студијата.
Моментално, 70% од потрошувачите ги земаат предвид препораките на инфлуенсерите при донесување одлуки за купување.
Оваа дигитална промена, исто така, создаде побарувачка за брза трговија, при што побарувачката за испораки во рок од два часа се зголеми од 34% на 65% во текот на изминатите две години.
Поддржана од напредна логистика и вештачка интелигенција, брзата трговија ќе доминира, бидејќи потрошувачите се подготвени да платат за брзина, открива студијата.
Трговците на мало се соочуваат со предизвикот да ја балансираат ефикасноста, трошоците и одржливоста без да жртвуваат профит или задоволство на клиентите.
Одржливост
Одржливоста сега е клучен фактор во изборот на бренд. Повеќе од две третини (67%) од потрошувачите рекле дека би престанале да купуваат од брендови кои не покажуваат вистинска посветеност на одржливи практики.
Ова вклучува намалување на отпадот, употреба на чиста енергија и корпоративна општествена одговорност, што оди подалеку од само рециклирана амбалажа.
Брендови како ИКЕА и Карфур го водат патот со спроведување програми фокусирани на повторна употреба на производи и намалување на отпадот од храна.
Извештајот се базира на глобална анкета на 12.000 потрошувачи на возраст од 18 години и повеќе во 12 земји: Австралија, Канада, Франција, Германија, Индија, Италија, Јапонија, Холандија, Шпанија, Шведска, Велика Британија и САД.
Идентификувани се пет кластери врз основа на клучните демографски карактеристики и испитани се трендовите на потрошувачите во рамките на овие кластери, фокусирајќи се на технолошките иновации, менувањето на финансиските приоритети и зголемувањето на свеста за одржливост.
Извор: ESMmagazine