A variety of gluten-free products on a light background. Top view. Gluten free words.

Глобалниот пазар на производи без глутен бележи забрзан раст, поттикнат од зголемената свест за целијачната болест, чувствителноста на глутен и популарните здравствени диети. Според анализата на Grand View Research, вредноста на пазарот моментално изнесува 7,75 милијарди долари, со годишна стапка на раст од 10%. До 2030 година, се очекува да достигне 13,67 милијарди долари.

„Индустријата за производи без глутен забележа значителен раст во последниве години, поттикнат од зголемената свест за чувствителноста на глутен, целијачната болест и пошироката потрошувачка база која е свесна за здравјето“, велат од Grand View Research.

Сепак, индустријата за храна и пијалоци се соочува со предизвици: високите цени, сложените формулации и прашањата за безбедност го забавуваат темпото на адаптација.

Иако трендот на безглутенска исхрана се шири глобално, производителите сè уште не го следат соодветно темпото на иновации и достапност.

Брз раст на пазарот

Индустријата за производи без глутен забележа значителен раст во последниве години, поттикнат од зголемената свест за чувствителноста на глутен, целијачната болест и пошироката потрошувачка база која е свесна за здравјето“, вели портпарол на Grand View Research.

Дополнително на ова, постојат популарни диети како што се палео и кетогена диета кои го исклучуваат глутенот, без оглед на тоа дали поединецот е нетолерантен на глутен или не.

Но, додека безглутенската диета е сè попопуларна низ целиот свет, индустријата за храна и пијалоци е бавна во достигнувањето на трендот.

Предизвици за безглутенското производство

Додека производителите на храна и пијалоци се заинтересирани да го прифатат потенцијалот на пазарот без глутен, производството се соочува со големи предизвици.

Главниот предизвик за производителите е формулацијата“, вели Хју Лонгтон, виш менаџер за комуникации во International Special Dietary Foods Industries (ISDI). „Не е лесно да се замени глутенот во храната за да се совпадне со вкусот, текстурата и хранливата вредност на храната што содржи глутен.“

Како резултат на тоа, се спроведуваат обемни истражувања за развој на храна и пијалоци без глутен, со што тие ќе бидат подостапни, ќе се прошират асортиманот на производи и ќе се обезбеди соодветна исхрана.

Но, најважно од сè, клучно е да се осигура дека нема вкрстена контаминација со глутен во која било фаза од процесот, така што производите за храна и пијалоци без глутен се произведуваат со строги процеси на контрола на безбедноста и квалитетот.

И покрај ова, сè поголем број производители на храна и пијалоци сега влегуваат во просторот за безглутенска храна, препознавајќи го неговиот потенцијал.

Иднината на безглутенските производи

Во последните години се забележува значително зголемување на бројот на брендови кои нудат алтернативи без глутен на нивните постоечки производи.

И како што побарувачката на потрошувачите за безглутенски производи продолжува да расте, индустријата се соочува со јасен избор – да се иновира или да се заостане.

Иако предизвиците со формулацијата и трошоците остануваат, брендовите што инвестираат во квалитет, безбедност и транспарентност веќе ги жнеат плодовите.

И со големите играчи и агилните стартапи што веќе ги поместуваат границите, безглутенските производи повеќе не се ниша – тоа е движење што ја преобликува иднината на храната и пијалоците.