Глобалниот пазар на кондиторски производи е вреден 619,25 милијарди долари (528,20 милијарди евра) и со годишна стапка на раст од 5,47%, неговиот успех само продолжува да расте.
Најголемите приходи се генерираат во Кина, САД и Русија, а трендовите покажуваат дека потрошувачите сè повеќе бараат баланс меѓу традиција, иновација и достапност, пишува Food Navigator.
И покрај инфлацијата и здравствените трендови, потрошувачите остануваат верни на омилените вкусови — но бараат повеќе вредност и иновации.
Два тренда што го дефинираат пазарот
Купувачите се поделени меѓу долгорочни омилени производи и краткорочни сезонски хитови. Според Националното здружение на кондитори (NCA), 51% од потрошувачите автоматски го избираат својот омилен сладок производ, додека 46% се лојални на одредени брендови. Ова покажува дека конзистентноста и препознатливоста се клучни за успех.
Цената како главен фактор
И покрај растот, потрошувачите стануваат сè поселективни. 30% од нив избираат да консумираат помалку слатки, а 80% од таа група ја наведуваат цената како главна причина. Всушност, цената сега е одлучувачки фактор број еден при купување слатки, надминувајќи го расположението, кое претходно доминираше.
Промоциите, особено „купи едно, добиј едно бесплатно“, се покажуваат како ефикасен поттик за купување — особено кога станува збор за подароци, празници или лични задоволства.
Ова отвора простор за производители со конкурентни цени, вклучително и приватни етикети, кои бележат значителен раст.
Иновациите и дигиталниот маркетинг ја зголемуваат продажбата
Додека старите омилени производи продолжуваат да привлекуваат купувачи, привлечноста на нови возбудливи производи се покажува како важна во зголемувањето на продажбата. Социјалните медиуми играат главна улога во помагањето во тоа да се изгради возбуда околу нов производ, а брендовите што инвестираат во дигитална комуникација имаат предност.
„Социјалните медиуми станаа моќна алатка за инспирирање на потрошувачите со нови прилики за потрошувачка“, вели NCA. „Младите потрошувачи особено се мотивирани од вирални производи и трендови“.
Расте побарувачката за функционални слатки
Расте интересот за функционални слатки или производи кои се подобри за здравјето. Моментално популарни примери се темно чоколадо, органски производи и производи со намален шеќер или без вештачки состојки.
Се зголемува интересот за функционални слатки и здрави алтернативи, како на пример, темно чоколадо, органски производи, слатки со намален шеќер или без вештачки состојки. Според Data Bridge, глобалниот пазар на функционални слатки моментално изнесува 2,55 милијарди долари, а се очекува да достигне 4,69 милијарди долари до 2032 година.
Извозна перспектива за македонските производители
Со растечка побарувачка за иновативни, достапни и здрави слатки, македонските производители имаат реална шанса да се позиционираат на глобалниот пазар. Клучот е во комбинацијата од конкурентна цена, автентичен производ и паметна комуникација.
Како што пазарот на слатки продолжува да расте, јасно е дека слатките остануваат длабоко вкоренета потрошувачка навика.
Но, со зголемената чувствителност на цените и еволуирачките здравствени преференции, брендовите мора да постигнат рамнотежа помеѓу познатоста, иновацијата и вредноста.