Кинеската CATL најави револуција во камионскиот превоз
Кинеската компанија CATL објави план за револуција на глобалниот пазар на камионски превоз. Целта е половина од сите нови камиони што се продаваат во Кина да бидат електрични до 2028 година. За да се намалат трошоците, батериите ќе бидат достапни за лизинг.
Планот го откри Робин Зенг, извршниот директор на компанијата, во интервју за „Фајненшл тајмс“ по повод котирањето на CATL на берзата во Хонг Конг.
Зенг, исто така, рече дека енергијата на батериите би можела да ги намали трошоците по тон-километар за 35% во споредба со камионите што работат на традиционално гориво.
CATL веќе потпиша договори со неколку кинески производители на камиони за користење на стандардизирана батерија наречена „Број 75“.
CATL, исто така, развива мрежа на точки за полнење каде што батериите ќе можат да се остават и менуваат: „Батеријата нема да биде во сопственост на клиентот, туку само ќе се изнајмува. Така, трошоците за купување на камионот ќе бидат значително намалени“, објасни Зенг.
Тој понатаму рече дека батериите би можеле да се менуваат за помалку од пет минути, време споредливо со полнењето гориво со дизел.
Во првиот квартал од 2025 година, околу 14% од камионите продадени во Кина биле plug-in хибриди, целосно електрични или на водороден погон, според податоците од Кинеската автомобилска асоцијација.
Нивните изјави сугерираат дека традиционалните производители на камиони како што се шведскиот Volvo и германските Man and Daimler би можеле да се соочат со жестока конкуренција од Кинезите, како што се случува и на пазарот на патнички автомобили.
По пропаѓањето на шведскиот Northvolt, некогаш сметан за најдобра надеж на Европа за натпреварување во индустријата за батерии доминирана од Кина, Зенг рече дека CATL е во преговори со две неименувани европски групи „за да им помогне да го променат погрешниот технолошки план во вистински“.
CATL планира да ги искористи средствата собрани на берзата за изградба на нова фабрика за батерии во Дебрецен, Унгарија. Исто така, има уште две локации во Европа, во Шпанија и Германија.